Ayurvedski savjeti za jesensku prehranu

Objavljeno 01.10.2015. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 1-3, 3-7, 7+

Ayurveda drži da je izuzetno važno prehranu i dnevnu rutinu usklađivati s godišnjim dobima. To mnogi čine već intuitivno. Ljeti će, primjerice, jesti puno salate i lubenice – jer hlade organizam. U jesen se kuhaju juhe od bundeve i hrana koja nas grije.

Jedite mnogo kvalitetnih masnoća i hranjivih juha, jedite toplu hranu bogatu proteinima, variva neka budu često na jelovniku, koristite zagrijavajuće začine i jedite orašaste plodove. Preporučujem da prehranom u jesen dominiraju sladak, slan i kiseo okus. Izbjegavajte gorak i trpak.

Doručak također neka bude topao, primjerice kuhane zobene pahuljice. Ukoliko biste u zobene pahuljice dodali suho voće, nakvasite ga preko noći – inače je presuho za Vata došu. Ne preporučujem musle s toplim mlijekom, jer su obično prezaslađene, nemaju bogatu nutritivnu vrijednost i često su pune umjetnih dodataka.

Za ručak i večeru birajte variva, juhe, mahunarke, žitarice, povrće na pari – to sve uzemljuje i dubinski hrani organizam. Ako ste mesojed, upravo meso i jaja u jesen možete jesti više nego u bilo koje drugo godišnje doba. Isto tako i mliječne proizvode - kupujte kvalitetne, punomasne, najbolje na tržnici. Dobro je samo ono mlijeko koje se nakon 2 dana pokvari, sve ostalo je puno kemikalija i konzervansa.

Autor: Tanja Kraljić Strgačić

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Možda ste primjetili kako se u jesen apetit često zna pojačati, pa budite svjesni i te mogućnosti da se ne bi iznenadili na vagi.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing