Dobro došli u svijet ocjena!

Objavljeno 18.01.2013. | Dobna skupina: 7+

Čuvarkuća u suradnji s … Vjerujem da su svi prvaši jedva dočekali povratak u školu i da i roditelji dijele isti osjećaj.

Jedan je moj učenik rekao: "Sada je bilo dosta zeke. Kreću ocjene! Počinje škola!" Malo sam se zabrinula. Znači li to da ponovno nisam uspjela  uvjeriti moje učenike da škola nisu ocjene? No, to tako valjda mora biti.  Znam da ću ih postupno uspjeti uvjeriti da ocjena nije glavno mjerilo znanja.

Prvo u to trebam uvjeriti roditelje.

Za početak, bilo bi odlično da roditelji pročitaju Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.

 Izdvojit ću Čl.1., stavak 1.:

 "Ovim Pravilnikom utvrđuju se načini, postupci i elementi vrednovanja odgojnoobrazovnih postignuća učenika u osnovnoj i srednjoj školi, prava i obveze učitelja/nastavnika, učenika, razrednika i ravnatelja u provođenju postupaka vrednovanja tijekom školske godine te prava obveze roditelja/skrbnika (u daljem tekstu: roditelja)."

Ovo je vrlo važan dokument kojim se uvode "pravila igre" za sve. Preporučam ga za čitanje s razumijevanjem. Na prvom roditeljskom sastanku u ovome polugodištu učitelji će pokušati pojasniti ocjenjivanje i tu će trebati podršku roditelja. Nesebičnu! Ocjenjivanje nije niti jednostavno, a niti lagano. Ako se ne postave jasna pravila moglo bi se dogoditi da ove dvije strane imaju nedoumice i da zbog nekih odluka dođe do sukoba. Stoga predlažem da obje strane kažu što imaju i da pokušaju u startu riješiti nerazumijevanja.

Kada se to odradi treba roditelje uputiti što će i kako pomoći u učenju kod kuće.

Važno je odrediti pravila, a još važnije je držati se tih pravila i ne odstupati od njih.

Brižan roditelj iskoristit će svoj utjecaj i pozitivno motivirati svoje dijete za istraživanje raznih mogućnosti koje su pred njim. Važno je povesti računa o djetetovim stvarnim potrebama kako razvojnim tako i emocionalnim i svakako pokušati izbjeći ono što se nama roditeljima često  podsvjesno (ili svjesno) nameće, a to je da preko svoje djece pokušamo ostvariti svoje neostvarene snove.

Učitelj će pomoći djetetu da pokaže ono najbolje što je usvojilo, a do toga će zajednički doći dobrom organizacijom. Prvo je važno razlučiti tko je odgovoran za djetetov uspjeh. Učitelj je osoba koja djetetu približava razne informacije, motivira ga i upoznaje, pokušava zainteresirati za usvajanje sadržaja koje bi trebalo usvojiti.  Roditelji pomažu u organizaciji i osiguravanju uvjeta djetetu da postigne željeni uspjeh.

Eto nekoliko savjeta kako to postići:

Prostor za učenje

Dijete bi trebalo imati uvijek isto mjesto za učenje. To mjesto bi trebalo biti samo djetetovo i na mjestu gdje mu ništa suvišno ne će odvlačiti pozornost. Na tome mjestu dijete bi trebalo držati pribor za školu: udžbenike, pisanke, pisaći pribor i slično. Ukoliko imate poteškoća u organiziranju mirnog okruženja dobro će doći glazba. Postoji na tržištu niz CD-a s glazbom za ubrzano učenje ili stimuliranje pamćenja. Tempo te glazbe je 50-60 bpm i idealan je za poticanje logičkog mišljenja, pisanja, rješavanja problemskih zadataka i sve aktivnosti koje traže maksimalnu mentalnu angažiranost.

Dnevni raspored

Zajednički napravite raspored za cijeli tjedan, za svaki dan. U raspored treba upisati vrijeme od jutarnjeg ustajanja do odlaska na počinak. Razradite raspored  tako da se točno vidi vrijeme za rad i vrijeme za odmor. Neka bude vidljivo kada taj odmor podrazumijeva tijelesnu aktivnost i koju, vrijeme za druženje s prijateljima, boravak za računalom i vrijeme provedeno u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima.

Vrijeme za učenje treba biti svaki dan u isto vrijeme. To se ne odnosi na vrijeme vikendom. To vrijeme bi (mislim na vrijeme razredne nastave) trebalo biti vrijeme za obitelj, a ne sjedenje za knjigom.

Dogovorite i način kontrole provedbe dogovorenog rasporeda i redovito to činite.

Zapamtite: samo ustrajnost donosi uspjeh!

Sljedeći puta pokušat ću vas upoznati s načinima kako uspješno učiti.

Do tada, sretno i bogato zasluženim ocjenama!

P.S. nije samo 5 vrijedna ocjena!

Autor: Karmen Hlad

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Važno je razlučiti tko je odgovoran za djetetov uspjeh. Učitelj je osoba koja djetetu približava razne informacije, motivira ga i upoznaje, pokušava zainteresirati za usvajanje sadržaja koje bi trebalo usvojiti. Roditelji pomažu u organizaciji i osigurav

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0