Dodaci prehrani prije trudnoće

Objavljeno 26.10.2012. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Čuvarkuća u suradnji s … Zbog bitne uloge u djeljenju stanica i formaciji određenih struktura fetusa, sve žene reproduktivne dobi trebaju pripaziti na adekvatni unos folne kiseline.

Istraživanja ukazuju da unos folne kiseline prije i tijekom rane faze trudnoće može smanjiti rizik od spina bifidae i drugih defekata neuralne cijevi u novorođenčadi.


Većina žena ne unosi dovoljne količine folata putem hrane u onom ključnom vremenu prije nego što shvate da su trudne. A to je vrijeme kada je adekvatni unos folata od najveće važnosti. Zbog toga se savjetuje da sve žene reproduktivne dobi kao dodatak hrani bogatoj folatima, koriste dodatke prehrani koji sadrže 400 mikrograma folne kiseline svaki dan.


Žene koje prije trudnoće ne konzumiraju nikakvu hranu životinjskog porijekla trebaju osigurati dodatni unos vitamina B12 putem obogaćene hrane ili dodataka prehrani. Ako majka ima nedostatak vitamina B 12, i plod je izložen posebnom riziku od nedostatnih rezervi tog vitamina, što može uzrokovati anemiju i neurološke abnormalnosti.

Prehrana žena prije trudnoće te trudnica i dojilja koje ne konzumiraju proizvode životinjskog porijekla stoga treba biti obogaćena vitaminom B12 i ako je izloženost suncu slaba, vitaminom D.

To-do lista prije trudnoće:

  • Zakažite termin liječničkog pregleda.
  • Obavijestite liječnika ako ste na terapiji lijekovima ili uzimate neki od bezreceptnih lijekova.
  • Uzimajte 400 mcg folne kiseline dnevno i multivitaminsko-mineralni pripravak namijenjen trudnicama.
  • Ukoliko Vaša tjelesna masa nije idealna napravite plan kako je postići.
  • Posjetite stomatologa ako to niste učinili tijekom posljednjih 6 mjeseci.
  • Zanemarene desni mogu uzrokovati prijevremeni porod.
  • Prestanite pušiti i budite umjereni pri konzumaciji alkohola i kofeina.
  • Ukoliko posjećujete parne kupelji i saune - prestanite, budući da povišenje temperature tijela u ranoj trudnoći može utjecati na razvoj ploda.
  • Napunite hladnjak "zdravim" prehrambenim proizvodima.
  • Raspitajte se o tjelovježbi za trudnice u svojoj blizini.

Saznajte kako se pravilno hraniti u vrijeme trudnoće i dojenja - Ledov edukativni Vodič!

Autor: Darija Vranešić-Bender

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Prehrana žena prije trudnoće te trudnica i dojilja koje ne konzumiraju proizvode životinjskog porijekla stoga treba biti obogaćena vitaminom B12 i ako je izloženost suncu slaba, vitaminom D.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0