Gljive u prehrani djece

Objavljeno 30.09.2012. | Dobna skupina: 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Zbog svog specifičnog sastava i ugodnog okusa gljive su izuzetno cijenjeno povrće. U prehrani djece najčešće se koriste šampinjoni.

Iako gljive često svrstavamo među povrće, jer zaista imaju neke osobine povrća - siromašne su kalorijama, bez kolesterola su, masti i soli, pa su u nutritivnom smislu posebna grupa. Rastu svuda u svijetu i vrlo su cijenjena hrana u mnogim kulturama.

Jedinstven nutritivni sastav

Iako imaju čvrstu strukturu, sadržaj vode u gljivama iznosi čak 80 do 90 posto. U njima se nalazi velika količina proteina, po sastavu sličnih onima iz graška i graha. U odnosu na proteine iz  životinjskih izvora, proteini gljiva - takozvani  fitoproteini, ne sadrže esencijalne aminokiseline. Inače, teže se probavljaju od proteina mesa.

U prehrani djece najčešće se koriste šampinjoni, jer su ugodnog i blagog ukusa, koji se intenzivira kuhanjem.

Gljive su jedinstvene što se tiče nekih esencijalnih minerala, kao što je selen, koji igra važnu ulogu u jačanju imunitetnog sustava. Izvanredan su izvor kalija (ima ga više nego u istoj količini banane), željeza, cinka i bakra. Obiluju vitaminima B grupe, koji potpomažu oslobađanje energije iz proteina, masti i ugljikohidrata. Sadrže značajne količine vitamina E, antioksidansa koji neutralizira slobodne radikale, i također ima značajnu ulogu u imunom odgovoru organizma.

Gljive su jedini biljni prirodni izvor vitamina D.

Gljive imaju veliki sadržaj vlakana (8 do 10 posto), koja su važna za pravilno funkcioniranje probavnog sustava. Kao i sva vlaknasta hrana, smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja.
Također sadrže neke tvari kojih nema u drugim namirnicama, ili ih ima u manjoj količini - kao što su glikogen, manitol, hitin i glukani.

Zaslužne za jačanje imuniteta

Gljive povećavaju produkciju bijelih krvnih zrnaca, odgovornih za obranu organizma od infekcija. Kada je imunitetni sustav izložen djelovanju patogena (virusa i bakterija), tijelo počinje dpovećavati broj funkcionalnih stanica imunitetnog sustava. Gljive potpomažu imunitetne funkcije tako što povećavaju produkciju citokina - proteina sličnih hormonima, koji imaju značajnu ulogu u obrani organizma od bolesti.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Gljive uvodite u jelovnik postupno, a ako djeci imaju odbojan miris i okus kombinirajte ih s povrćem, sirom, jajima.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0