Hranjive tvari i kritični nutrijenti tijekom trudnoće - energija

Objavljeno 31.01.2012. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Čuvarkuća u suradnji s … Tijekom trudnoće povećane su potrebe za važnim nutrijentima koje majka unosi hranom. Evo kako osigurati energetske potrebe organizma.

Od začeća do rođenja djeteta, rast i razvoj ploda ovisi o nutrijentima koje majka unosi hranom. Potrebe za određenim nutrijentima povećane su tijekom trudnoće pa se stoga smatraju kritičnima za pravilan rast i razvoj djeteta te zdravlje buduće majke. U te nutrijente spadaju: folna kiselina, vitamin B12, vitamin C, vitamin D i vitamin A. Od minerala, vrlo je važno paziti na adekvatan unos kalcija, cinka, magnezija i željeza. Tijekom prvog tromjesečja "kritični" nutrijenti su folna kiselina, vitamin B12 i cink, a tijekom drugog i trećeg tromjesečja željezo, kalcij i magnezij.

Energija

Energetske potrebe buduće majke su povećane iz dva osnovna razloga. Prvi je pojačani metabolički rad svih tkiva i organa, dok je drugi pošteda bjelančevina. Naime, tijekom trudnoće bjelančevine su prvenstveno nužne za intenzivnu izgradnju tkiva, a ne u svrhu dobivanja energije.

Kako bi se osiguralo dovoljno energije za brz rast fetusa i tkiva prosječno je tijekom trudnoće potrebno unijeti dodatnih 55.000 kcal

Kako bi se osiguralo dovoljno energije za brz rast fetusa i tkiva prosječno je tijekom trudnoće potrebno unijeti dodatnih 55.000 kcal. Iako se na prvi pogled to čini teško zamislivim, preračunato to znači da trudnice trebaju tijekom 2. i 3. tromjesječja svakodnevno osigurati 300 kalorija više nego prije začeća. Tijekom prvog tromjesječja nema potrebe za dodatnom energijom, osim u trudnica koje su ušle u trudnoću sa osiromašenim energetskim rezervama. Njima se preporučuje unos dodatnih 300 kcal svaki dan tijekom cijele trudnoće.   

300 dodatnih kalorija će otprilike osigurati dvije i pol šalice obranog mlijeka, 100 g sladoleda ili pecivo sa sirom. Nerijetko trudnice dolaze u napast da „jedu za dvoje“ ili udvostruče količinu hrane koju inače konzumiraju. Osim što takvi postupci mogu rezultirati prekomjernim gomilanjem kilograma, za njima nema potrebe.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Trudnicama se tijekom drugog i trećeg tromjesečja preporučuje unos dodatnih 300 kcal dnevno.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0