Hranjive tvari i kritični nutrijenti tijekom trudnoće - kalcij

Objavljeno 05.02.2012. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Čuvarkuća u suradnji s … Kalcij je važan nutrijent koji omogućava razvoj bebe. Saznajte koliko kalcija morate unositi u organizam.

Nedostatan unos kalcija neće ugroziti fetalni rast kosti jer će se u tom slučaju kalcij "izvlačiti" iz majčinih kostiju u svrhu zadovoljenja povećanih potreba fetusa.

Trudnicama dobi 19 do 50 godina preporučuje se unos 1 000 – 1 200 mg kalcija dnevno, dok bi adolescentice trebale unositi 1 300 mg kalcija svaki dan. Žene koje nisu trudne obično unose samo 75 posto preporučenog unosa, stoga većina trudnica mora svojoj prehrani dodati namirnice bogate kalcijem.

Mlijeko je najbolja namirnica za zadovoljavanje povećanih potreba na kalciju tijekom trudnoće: 0.5 litre mlijeka osigurava oko 600 mg kalcija. I jogurt, sir i sladoled sadrže značajne količine kalcija. Bolji izbor su mliječni proizvodi sa manjim udjelom masnoće jer osiguravaju podjednake količine kalcija kao i punomasni proizvodi, no siromašniji su kalorijama. Zeleno lisnato povrće, tofu i sojino mlijeko obogaćeno kalcijem te mala riba s kostima su također dobri izvori kalcija. Za žene koje ne jedu mliječne proizvode dobar izvor su sok ili žitarice obogaćene kalcijem.

Trudnice trebaju dnevno unositi najmanje 2 do 3 serviranja namirnica bogatih kalcijem iz skupine mlijeka i mliječnih proizvoda. Ženama koje pate od netolerancije laktoze preporučuje se konzumacija mlijeka bez laktoze, a onima koje su alergične na mlijeko preporučuje se savjetovanje s nadležnim liječnikom.

Trudnice trebaju dnevno unositi najmanje 2 do 3 serviranja namirnica bogatih kalcijem iz skupine mlijeka i mliječnih proizvoda

Čak i ako trudnice konzumiraju više mliječnih proizvoda one ne moraju nužno zadovoljiti potrebe za kalcijem samo putem hrane. Trudnicama i adolescenticama čiji je unos kalcija neadekvatan preporučuju se suplementi kalcija. Vegani i žene ispod 25 godina starosti bi trebale uzimati 600 mg kalcija dnevno putem suplemenata. 

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Čak i ako trudnice konzumiraju više mliječnih proizvoda one ne moraju nužno zadovoljiti potrebe za kalcijem samo putem hrane. Trudnicama i adolescenticama čiji je unos kalcija neadekvatan preporučuju se suplementi kalcija.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0