Hranjive tvari i kritični nutrijenti tijekom trudnoće - vitamini i minerali

Objavljeno 04.02.2012. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Čuvarkuća u suradnji s … Potrebe na vitaminima i mineralima su povećane tijekom trudnoće. Zbog rasta majčinog tkiva i tkiva fetusa te povećanog iskorištavanja energije povećavaju se potrebe na vitaminima B skupine poput tiamina (B1), riboflavina (B2) i niacina (B3).

Mikronutrijenti – vitamini i minerali

Potrebe na vitaminima i mineralima su povećane tijekom trudnoće. Zbog rasta majčinog tkiva i tkiva fetusa te povećanog iskorištavanja energije povećavaju se potrebe na vitaminima B skupine poput tiamina (B1), riboflavina (B2) i niacina (B3). Kako bi se intenzivna sinteza bjelančevina odvijala bez poteškoća potrebno je zadovoljiti i povećane potrebe na vitaminu B6 i cinku. Također, rastu i potrebe na mikronutrijentima nužnim za pravilan rast koštanog i vezivnog tkiva (kalcij, vitamin D, vitamin C) te povećano dijeljenje stanica (folat, vitamin B12, cink, željezo.) Iako je adekvatan unos svih mikronutrijenata osobito bitan, nekoliko ovih esencijalnih supstanci imaju kritičnu ulogu u trudnoći i zahtijevaju posebnu pažnju.

Folna kiselina

Zbog bitne uloge u djeljenju stanica i formiranju određenih struktura fetusa, sve žene reproduktivne dobi trebaju pripaziti na adekvatan unos folne kiseline. Istraživanja ukazuju da unos folne kiseline prije i tijekom rane faze trudnoće može smanjiti rizik od spina bifide i drugih defekata neuralne cijevi u novorođenčadi. Smanjen rizik je primjećen i kod žena koje su već imale trudnoću pogođenu defektima neuralne cijevi.

Većina žena ne unosi dovoljne količine folata putem hrane tijekom onoga ključnog razdoblja - prije nego što shvate da su trudne. A to je vrijeme kada je adekvatan unos folata od  najveće važnosti. Zbog toga se savjetuje da sve žene reproduktivne dobi kao dodatak hrani bogatoj folatima, koriste dodatke prehrani koji sadrže 400 mikrograma folne kiseline svaki dan.

Kako bi se zadovoljile potrebe nužno je pažljivo planirati i odabirati namirnice bogate folatom: tamno zeleno lisnato povrće, mahunarke, citrusno voće, kikiriki, integralne žitarice i obogaćene proizvodi od žita (primjerice brašno ili muesli). Žene koje konzumiraju 5 serviranja voća i povrća dnevno uz serviranje obogaćenih žitarica za doručak organizma osiguravaju oko 600 μg folne kiseline što je u skladu sa preporukama.

Vitamin B12

Vitamin B12 u suradnji sa folatom pomaže formiranje fetalnog tkiva i organa. U prosjeku trudnice unose dvostruko veće količine od preporučenih 2.6 μg dnevno, no vegetarijanke i veganke mogu patiti od deficita budući da se vitamin B12 nalazi samo u životinjskim namirnicama poput svinjetinje, piletine, ribe, jaja i mlijeka.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Istraživanja ukazuju da unos folne kiseline prije i tijekom rane faze trudnoće može smanjiti rizik od spina bifide i drugih defekata neuralne cijevi u novorođenčadi.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0