Hranjive tvari i kritični nutrijenti tijekom trudnoće - željezo

Objavljeno 06.02.2012. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Čuvarkuća u suradnji s … Dostatan unos željeza posebno je važan u trudnoći. Naime, mnoge trudnice u trudnoću ulaze s niskim zalihama željeza, što može izazvati anemiju.

Potrebe na željezu se udvostručuju od 15 mg dnevno prije trudnoće na 30 mg dnevno tijekom trudnoće. Dodatno je željezo nužno za tvorbu hemoglobina potrebnog za povećani volumen krvi majke. I fetus marljivo skladišti željezo kako bi imao zalihe kroz prvih nekoliko mjeseci života kada mu  je prehrana manjkava na ovom važnom mineralu.

Crveno meso je osobito bogato željezom. Riba i meso peradi su također dobri izvori željeza. Značajne količine željeza mogu osigurati i obogaćeni pekarski proizvodi kao i proizvodi od cijelog zrna žitarica, zeleno lisnato povrće, mahunarke, jaja i sušeno voće

Željezo sadržano u fetusu (oko 300 mg), placenti (50 mg) i prosječni postporođajni gubitak krvi (200 mg) sveukupno čini oko 550 mg. I broj crvenih krvnih stanica se također povećava nakon 12. tjedna trudnoće i to za količinu koja je ekvivalentna oko 500 mg željeza, ali taj porast ide na račun zaliha i ne zahtijeva dodatni unos željeza pod uvjetom da su zalihe dovoljne.

Kao pomoć u zadovoljavanju povećanih potreba može poslužiti gubitak menstruacije (ušteda od 200 mg) i poboljšana apsorpcija.

Trudnice moraju znati koje namirnice obiluju željezom te ih redovito konzumirati. Crveno meso je osobito bogato željezom. Riba i meso peradi su također dobri izvori željeza. Značajne količine željeza mogu osigurati i obogaćeni pekarski proizvodi kao i proizvodi od cijelog zrna žitarica, zeleno lisnato povrće, mahunarke, jaja i sušeno voće. Željezo iz jaja i biljnih namirnica se ne apsorbira podjednako učinkovito kao željezo iz mesa, ribe i peradi. Apsorpciju željeza iz biljne hrane moguće je poboljšati istovremenom konzumacijom sa hranom bogatom vitaminom C, poput soka od naranče, ili serviranjem sa mesom, ribom ili peradi.

 Uravnotežen plan prehrane osigurava 12 do 14 mg željeza. Kako bi se zadovoljile povećane potrebe tijekom trudnoće, često se iskorištavaju zalihe željeza trudnice. Budući da mnoge žene ulaze u trudnoću sa niskim zalihama željeza, često su u povećanoj opasnosti od razvoja anemije. Američki Centri za kontrolu bolesti i prevenciju (The Centers for Disease Control and Prevention) preporučuju rutinsku suplementaciju niskim dozama željeza (30 mg dnevno) počevši od  prvog  prenatalnog posjeta liječniku. 

Autor: Čuvarkuća uredništvo

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Uravnotežen plan prehrane osigurava 12 do 14 mg željeza dnevno.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0