Igra semafora - kako se djeca mogu nositi s bijesom

Objavljeno 25.06.2015. | Dobna skupina: 1-3, 3-7, 7+

Čuvarkuća u suradnji s … "Za svaku minutu ljutnje izgubite šezdeset sekundi radosti." Ralp Waldo Emerson

Iz novije Planetopijine knjige Deset minuta pozornosti prenosimo skraćenu vježbicu koja pomaže djeci da se lakše nose s emocijom bijesa. Ova igra, prilagođena iz sustava koji je stvorio Roger Weissberg, profesor psihologije na Sveučilištu Yale, ključno je sredstvo za upravljanje teškim emocijama. Malo je više teksta no inače, ali isplati se pročitati!

Igra semafora

Podsjetite djecu na psa čuvara u njihovu mozgu i kako se on može razbjesniti. Recite im da ćete ih naučiti kako da ga smire uz pomoć nečegašto se zove igra semafora. Nabavite papir i bojice te nacrtajte semafor s tri boje. Recite im da tri boje na semaforu predstavljaju tri različita načina na koji mogu reagirati kada se osjećaju bijesnima, tužnima ili kada ih je strah.

  • Crveno: zastani i pozorno diši.
  • Žuto: razmisli o raznim načinima na koje možeš reagirati.
  • Zeleno: pokušaj s najpozornijom reakcijom i vidi što će se dogoditi.

Zamolite ih da ponovno razmisle o trenutku kada su se zbog nečega stvarno razbjesnili. Igrajući igru semafora pokažite im kako da od crvenog dođu do zelenog svjetla. Recite im da se nekada toliko razbjesnimo da čak ni u žutoj fazi ne možemo jasno razmišljati. Tada mogu, na primjer, brojati do deset, nacrtati kako se osjećaju ili s nekim porazgovaratio svojim osjećajima. Možda se mogu otići provozati biciklom, igrati loptomili slušati glazbu. Podsjetite ih da ružni osjećaji ne traju zauvijek. A kada su na rubu provale bijesa, podsjetite ih da koriste svjetla semafora da se smire.

Predložite im da na zid objese sliku semafora kako bi ih podsjetila da ga koriste kada god zatrebaju. Dogovorite se unutar obitelji da će sesvatko zaustaviti i otići se smiriti kada god netko kaže "crveno svjetlo".

Predložite im da na zid objese sliku semafora kako bi ih podsjetila da ga koriste kad god zatrebaju!

Zid sreće

Pisanje o sreći čini me sretnom, kaže Goldie Hawn, a fokusiranje na sreću nije neozbiljan zadatak; radi se o jednoj od emocija koja može oblikovati putanju naših života.

Zid sreće jedna je od jednostavnih je vježbica iz knjige Deset minuta pozornosti koju možete raditi sa svojom djecom, a koja može povećati sposobnost vašeg srca za osjećaj radosti:

Sjednite sa svojom djecom, uzmite bojice i nacrtajte događaje koji bude sretne osjećaje. Izaberite zid na koji ćete objesiti crteže. Neka se nalaze negdje gdje svakodnevno prolazite.
Pokupite časopise, škare, papir i ljepilo. Napravite kolaž vaših najsretnijih obiteljskih događaja ili samo nalijepite slučajne fotografije ljudi koji se zabavljaju. Dodajte na svoj zid sreće.
Možete načiniti i popis stvari koji vas i djecu čine sretnima. Započnite svaku rečenicu sa "Sretan sam kada..." i objesite taj popis na svoj zid sreće.

Sve je na vama - budite kreativni i usput se zabavite!

Izvor: 10 minuta pozornosti, Wendy Holden, Goldie Hawn

Autor: Čuvarkuća uredništvo

4 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Priručnik s vježbama 10 minuta pozornosti prilika je za sve da ovaj program počnu primjenjivati u svakodnevnom životu i tako omoguće stjecanje vrijednih socijalnih i emocionalnih vještina, ali i izgradnju sretnijeg i zdravijeg života.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing