Jesen za trudnice

Objavljeno 21.09.2016. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Da je povrće zdravo, ne treba ponavljati jer to su gradivo svi naučili. No poštuju li ga trudnice onoliko koliko bi trebale?

Čini se da ne. Prema australskom istraživanju trudnice često u organizam unesu tek polovicu svježeg voća i povrća od količine koju bi trebale unijeti. Takvom prehranom, kojoj nedostaje povrća i voća, trudnice ne riskiraju samo djetetovo zdravlje nego i, dugoročno, svoje zdravlje. Uz lošu prehranu možete dobiti previše nezdravih kilograma, u može vam se povisiti krvni tlak, a možete razviti i slabokrvnost u trudnoći. Osim toga, nekvalitetna prehrana povezuje se s niskom težinom novorođenčeta i s djetetovim povećanim rizikom od kroničnih bolesti.

Dok su mnoge trudnice tijekom ljeta ipak zadovoljile svoje potrebe za ovim zdravim namirnicama, s hladnijim danima mnogi zaborave na svježe voće i povrće, iako je jesen koja nam uskoro stiže itekako darežljiva. Da ne zaboravite, podsjećamo vas na najzdravije povrće koje možete pronaći svježe u ovo doba godine.

Poriluk

Na ovu namirnicu, koja pripada istoj obitelji kao luk i češnjak, često nepravedno zaboravljamo. Poriluk sadrži važne nutrijente kao što su vitamin C, vitamin B6, željezo, mangan i folna kiselina, a može smanjiti razinu lošeg kolesterola, regulirati šećer u krvi, te čak pomoći u borbi protiv raka. Poriluk se najčešće priprema u varivima i juhama, ali obaren može poslužiti i kao prilog raznim jelima.

Prokulice

Djeci nisu baš omiljeno povrće, ali iznimno su hranjive jer sadrže čitav niz vitamina i minerala, uključujući vitamin A, BI, B2, B6, C, E i K, kao i vlakna, folnu kiselinu, kalij, mangan, fosfor, željezo, magnezij, proteine, kalcij, bakar i omega-3 masne kiseline. Ako ni nakon ovog niste shvatili da prokulice treba jesti, valja napomenuti da te nabrojene tvari mogu pomoći u borbi protiv raka, mogu spriječiti oštećenja djeteta tijekom trudnoće i porođaja, ojačati imunosni sustav, poboljšati vaš ten, pozitivno utjecati na zdravlje debelog crijeva i obraniti organizam od reumatoidnog artritisa. Još uvijek niste krenuli na tržnicu?

Mahune

Mahune obično koristimo u varivima, kao prilog ili u salati, ali treba ih uvijek jesti termički obrađene, jer sirove sadrže otrovni fazeolin koji se kuhanjem razgrađuje. Mahune su sjajan izvor vitamina K, koji može poboljšati zdravlje kostiju, kao i brojne protuupalne tvari koje sprječavaju osteoartritis, astmu i reumatoidni artritis. Nutrijenti iz mahuna mogu također pridonijeti zdravlju srca, smanjiti rizik od raka debelog crijeva i poboljšati pamćenje, imunosni sustav i kožu.

Brokula

Osim  što je korisna u borbi protiv raka, brokula također sprječava bolesti srca i kataraktu, jača kosti i imunosni sustav te smanjuje rizik od čira i oštećenja pri porođaju.

Patlidžan

Patlidžan je bogat vlaknima, manganom, kalijem, folnom kiselinom i vitaminom B, te može na razne načine pozitivno djelovati na tijelo. Učinkovit je u borbi s rakom, virusnim infekcijama, srčanim bolestima i lošim kolesterolom. Koža patlidžana sadrži tvar nasunin, antioksidans, koji pruža zaštitu staničnim membranama.

Batat

Batat vam može poslužiti kao zamjena za običan krumpir koja će osvježiti vaš uobičajeni meni, a ujedno je hranjiviji od običnog krumpira. Možete ga gnječiti, peći, možete ga poslužiti i hladnog, a sjajan su dodatak i za deserte. Batat sadrži visoku razinu protuupalnih nutrijenata, kao i antioksidanse, a poznati su po tome što imaju snažna antidijabetička svojstva. U ovom slatkom krumpiru ima vitamina A koji može pružiti zaštitu od emfizema.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Nekvalitetna prehrana povezuje se s niskom težinom novorođenčeta i s djetetovim povećanim rizikom od kroničnih bolesti.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing