Jeste li prestrogi prema sebi?

Objavljeno 02.11.2013. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Čuvarkuća u suradnji s … nivea baby logo Trudnoća je tako lijepo razdoblje, ali za neke žene je popraćeno sa 40 tjedana tjeskobe, iscrpljenosti i stresa. Evo nekoliko savjeta i trikova koji vam mogu pomoći.

Ako osjećate da vas je sav taj stres učinio napetima u leđima i ramenima - priredite kupku. Kupke i duga tuširanja mogu isprati stres i ublažiti bol u zglobovima i stopalima. Profesionalna masaža ili čak i jednostavno češkanje od strane vašeg partnera može pomoći.

Ako osjećate da se stalno brinete da nešto ne krene po zlu i da vas to spriječava u normalnom funkcioniranju razgovarajte o tome što vas muči, čak i ako mislite da je vjerojatno smiješno. Ponekad je sve što vam treba probleme sagledati i razotkriti. Razgovarajte o tome sa svojim partnerom. Njegov drugačiji pogled će vam možda pomoći. Ako vam je zaista teško, razmislite o tome da razgovarate sa psihologom.

Ako osjećate da, obziom da ste već majka, opuštajuće stvari poput drijemanja ili stavljanja nogu na stol više nisu aktualne uzmite si malo vremena kako bi se opustili. Ali nemojte to vrijeme potrošiti na čišćenje ili bilo što povezano sa poslom - to vrijeme je samo za vas, bez obaveza. Smanjite teret tako da zamolite majku, supruga ili prijatelje da vam pričuvaju klince jednom (ili više puta) tjedno kako bi imali vremena da odrijemate ili se samo opustite u tišini. Druga ili slijedeća trudnoća je često teža od prve jer imate mnogo više poslova (nema težeg posla od majčinstva).

Ako osjećate da vaši zglobovi izgledaju kao u slona, i premda je to uobičajeno, ne možete prestati isticati kako nešto nije u redu razgovarajte sa svojim liječnikom. Ako on kaže da je sve u redu, najvjerojatnije i je. Natečeni zglobovi su razlog za zabrinutost kada ih prati visok krvni tlak ili proteini u urinu, ali sami za sebe najčešće nisu ništa drugo nego neugodnost. Ako vas muče druge zdravstvene brige, nazovite ordinaciju liječnika i razgovarajte o tome sa medicinskom sestrom. Ne činite stvari još gorima pretrpavajući se sa informacijama. Knjige o trudnoći su odlične, ali ponekad čine majke zabrinutima bez razloga - često su simptomi teških bolesti jednaki simptomima trudnoće uopće, pa zabrinuta mama može pretjerati u samodijagnozi svake boli. Kako bi smanjili nateknutost, podignite noge nešto više od visine srca i to što je češće moguće te nemojte predugo stajati na nogama.

Ako osjećate da vam je sve to, ali baš sve, previše, onda:


...počnite vježbati jer to otpušta hormone stresa i povećava razinu endorfina, što će buduću majku (a i sve ostale) učiniti mnogo vedrijima. Također uzmite u obzir kako pristupate svom životu i trudnoći. Sve ovisi o vašem pogledu na život. Tijekom trudnoće odaberite pozitivan i prijateljski stav kako bi olakšali napete trenutke. Ovo je vrijeme prirodno puno stresa, ali mame se na kraju 40. tjedna slažu da je vrijedilo svake sekunde. Žustra šetnja oko kuće može učiniti čuda za duh. Ili iskušajte jogu kao još jedan opuštajući način da smanjite stres.

Ako osjećate da vas je strah da roditeljstvo neće biti jednostavno, i da ćete biti očajna mama vjerujte da će vaš instinkt proraditi, jer hoće. Svaka mama koja voli svoju bebu i koja će učiniti sve za njeno dobro je dobra mama, bez obzira na greške koje čini. A činit ćete greške, bez obzira na to koliko pročitate o roditeljstvu ili koliko se trudite da budete savršeni. Najvažnije što mama može imati je smisao za humor – male stvari koje vas mogu natjerati u plač mogu na kraju biti doista smiješne, ako napravite korak nazad i razmotrite ih. Stres trudnoće je težak i iskreno rečeno neće vam biti lakše – roditeljstvo je također veoma zahtjevno i čim riješite jedan problem, pojavit će se drugi da vas zabrine.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Ukupni dojam

5

Pristupite trudnoći i majčinstvu smireno, korak po korak: dan za danom. Čak i najteži dani mogu završiti poprilično fantastično.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0