Juha - zašto je tako važna

Objavljeno 02.11.2011. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Juha je uvijek imala posebno mjesto u prehrani, a posebna važnost pridavala joj se i kod ozdravljenja. Naše bake i mame su nas tjerale da jedemo juhu jer je zdrava, u što smo se uvjerili tek kad smo i sami postali roditelji.

Uloga juhe u prehrani je višestruka: ona opušta, omekšava, otvara tek i potiče probavne sokove. Upravo zbog toga idealna je kao početak obroka, a može se jesti i tijekom obroka ako nekom tako odgovara. U tradicionalnoj prehrani važnost juhe nije upitna, no postoje neki koji juhu jedu za doručak (npr. u makrobiotici) što ljudima zna biti čudno samo iz razloga što na to nisu navikli. No vrijedi probati jer zaista, organizam najbolje osvježava i hrani, čini ga laganim i pokretnim, upravo zdjelica tople juhe ujutro.

Juha nadopunjava ostale obroke bojom, okusom, sastavom, stoga kakva će biti juha ovisi upravo o  ostalim obrocima. Ako je obrok bogat i hranjiv juha treba biti bistra ili jednostavna, ako je jelo jednostavno, juha treba biti bogatija, gušća, hranjivija.

Grije zimi, hladi ljeti

Tijekom zimskog razdoblja juha grije organizam, i pritom je dobro koristiti korjenasto i glavičasto povrće, čak i žitarice pa i mahunarke. Okus juhe zimi je puniji i jači, a to se dodatno može postići i pirjanjem povrća na malo ulja, prije samog kuhanja.Također, za hladnije dane, juhu možete spraviti tako da povrće stavite u hladnu vodu jer na taj način povrće grije organizam. Ovakve juhe se duže kuhaju, a povrće je mekano.

Organizam najbolje osvježava i hrani, čini ga laganim i pokretnim, upravo zdjelica tople juhe ujutro

Za topijeg vremena juha treba osvježavati i hladiti organizam. Za te juhe koristi se lisnato zeleno povrće, lagano začinjeno. Ljeti se juhe mogu posluživati i hladne. Za te juhe prvo zagrijte vodu, pa zatim stavite sastojke i kratko kuhajte.

Juha kao doručak

Miso juha nezaobilazna je u makrobiotičkoj prehrani, te mnogima nakon što se uvjere u njeno blagotvorno djelovanje postaje nezaobilazan početak dana. Osim za odrasle preporučljiva je i za djecu i to ne bez razloga. Miso je pasta koja se dobiva fermentiranjem soje i neke od žitarica (riža, ječam), a sadrži vrlo kvalitetne enzime koji čiste organizam, jačaju probavu, i poboljšavaju kvalitetu krvi.

Izvor: Hrana za život, Jadranka Boban Pejić i Zlatko Pejić

Autor: Čuvarkuća uredništvo

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Juha može promijeniti stanje organizma u roku od pola sata, te može djelotvorno opustiti napeto stanje i stres u organizmu.

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0