Kad roditelj/odrasli čita djetetu...

Objavljeno 13.12.2012. | Dobna skupina: 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Slikovnicu ili priču potrebno je uvoditi u djetetov život tako da ona od igračke koju dijete opipava, razgledava i prelistava postane omiljeni predmet poput igračke.

Roditelj i drugi odrasli koji djetetu čita već od najranije dobi, čak i onda kada zna da dijete ne razumije što mu se govori, izgrađuje s djetetom poseban osjećaj bliskosti i povezanosti. Bolje se međusobno upoznaju, a ugodan glas roditelja dok dijete udobno sjedi u krilu, prenosi mu poruku da je  roditelju/odraslom važno jer mu posvećuje vrijeme i pažnju, stvara se osjećaj ugode, sigurnosti i povjerenja. Zato je čitanje već i za dijete u prvoj godini života, dakle i u dobi u kojoj još ne razumije što mu se čita, velika dobrobit.

Kad roditelj čita djetetu dok ono udobno smješteno sjedi u njegovu krilu:

  • dijete je zadovoljno jer roditelj pokazuje zanimanje za njega, za njegov svijet
  • razvija osjećaj sigurnosti i stječe povjerenje u odrasle
  • stječe zajedničko iskustvo s roditeljem koje ih zbližava
  • bolje se međusobno upoznaju jer roditelj uočava djetetove interese, sposobnosti, način razmišljanja, potrebe, strahove, moguće probleme...

Čitanje djetetu već u prvoj godini života je velika dobrobit.

Roditelj i drugi odrasli koji čita ili priča djetetu pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju, intelektualnom, socijalnom, emocionalnom, moralnom i estetskom jer:

  • potiče razvoj govora, percepcije, pažnje, koncentracije, pamćenja, sposobnosti zaključivanja, kritičkog mišljenja, mašte, motivacije za pričanje i pismeno izražavanje
  • omogućuje djetetu stjecanje znanja, informacija, bogati se rječnik
  • potiče prepoznavanje i razumijevanje svojih i tuđih osjećaja
  • potiče razumijevanje socijalnih odnosa, pravila ponašanja, pravde i nepravde, humanih i moralnih vrednota
  • pomaže u učenju rješavanja sukoba, potiče solidarnost, toleranciju
  • izgrađuje kriterije za prepoznavanje kvalitetne literature (estetski odgoj).

Autorica: mr.sc. Ivanka Stričević, Projekt ČITAJMO IM OD NAJRANIJE DOBI, Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2006.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Ukupni dojam

5

Istraživanja su pokazala da je razvoj vještina rane pismenosti putem iskustva čitanja i pričanja izravno povezan s uspjehom u učenju i čitanju.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing