Kako mogu pomoći svojoj bebi u razvijanju pravilnih prehrambenih navika?

Objavljeno 04.12.2013. | Dobna skupina: 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Čuvarkuća u suradnji s … Zdrave prehrambene navike najbolje se razvijaju u obitelji. Donosimo vam neka pravila.

Dokazano je: ukoliko se i sami pridržavate prehrambenih pravila, vaša beba će puno lakše razviti pravilne prehrambene navike koje joj pokušavate nametnuti. Dopustite joj da vam pomogne u kuhinji kada god je to moguće kako bi jedenje postalo trenutak zabave i užitka. Pokušajte sjesti zajedno i jesti kao obitelj kada god je to moguće.

Bebine prehrambene navike

„Pojedi svoju juhu i postat ćeš veliki i jak“, „Moraš jesti povrće da bi bio zdrav“.  Tko od nas nije ovo čuo već tisuću puta, sve s ciljem da se potakne promjena prehrambenih navika? Možda ćete se iznenaditi kada i sami budete ponavljali te rečenice svojem djetetu kada se duri nad pireom od zelenog graška ili svako malo ispljune komadiće brokule koje ste s toliko ljubavi pripremili! To se događa jer dobre prehrambene navike započinju s uvođenjem krute hrane. No, raščistimo jednu stvar: naučiti vašu bebu kako pravilno jesti neće biti lagano.

Općenito o bebinoj prehrani

  • djetetov probavni sustav je tek potpuno zreo oko 2. godine, ali već 50% beba u dobi od 13 do 18 mjeseci jede iste obroke kao i njihovi roditelji! Time se riskira oštećenje crijeva koja su temelj imunološkog sustava
  • 30 posto djece u dobi od 6. mjeseca do 2. godine ima nedostatak željeza, a 4,2 posto su zapravo anemična
  • djetetov unos proteina, osnovne hranjive jedinice (meso, riba i posebice jaja), u dobi između 6. i 36. mjeseca je često previsok. Time riskirate prekomjernu težinu svog djeteta što može dovesti do pretilosti na duge staze. Odgovarajuća količina je 20 g/dan sve do 12 mjeseci, potom 30 g/dan sve do 3. godine
  • više od polovice male djece jede previše slatke ili zaslađene hrane
  • epidemiološke studije pokazuju da od 5 do 15 % novorođene djece u dobi između 3. i 18. mjeseca  i više od 20 posto djece starosti između 18 i 24 mjeseci ne konzumiraju dovoljno kalcija da bi se zadovoljile njihove dnevne potrebe.

Osnovna pravila između 6. i 8. mjeseca nadalje

  • 4 obroka dnevno treba sadržavati uravnotežene ugljikohidrate, proteine, voće, povrće, mliječne proizvode i žitarice + 1 lagani obrok oko 16h
  • bez grickanja između obroka. Ukoliko je vaše dijete gladno tijekom jutra ili noći, ponudite mu bočicu/šalicu vode i malo povećajte porciju u sljedećem obroku
  • pokušajte mijenjati obroke djetetu iz tjedna u tjedan kako bi se razvio osjet okusa. Davanje uvijek iste hrane može smanjiti želju za isprobavanjem nove
  • meso/riba: jednom na dan, 3-4 žličice u dobi između 6 i 12 mjeseci, 30g između 12 i 36 mjeseci i 50g između 3. i 4. godine
  • jaja: započnite sa žumanjkom (polovica žutanjka sve do 7. mjeseca, jedan cijeli žumanjak između 8 i 18 mjeseci), potom jedno cijelo jaje na tjedan
  • što se tiče soli, nema potrebe za dodavanjem soli u domaću hranu namijenjenu bebi, a posebice ju nemojte dodavati u kupovne kašice! Ovo je dobra navika koja se treba sačuvati tijekom cijelog života
  • čuvajte zašećerena pića za posebne događaje, poput rođendana. Ostatak vremena držite se vode!

Autor: Čuvarkuća uredništvo

3 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Djetetov probavni sustav je tek potpuno zreo oko druge godine, ali već 50 posto beba u dobi od 13 do 18 mjeseci jede iste obroke kao i njihovi roditelji! Time se riskira oštećenje crijeva koja su temelj imunološkog sustava.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0