Kako povratiti liniju nakon porođaja zdravo i lako

Objavljeno 11.07.2019.

Svaka mama žudi da poslije porođaja što prije vrati svoj stari izgled i težinu koju je imala prije trudnoće. No, kako su tijekom trudnoće kilogrami postepeno rasli, treba biti strpljiv sa svojim tijelom i postepeno i izgubiti kilograme i povratiti svoju liniju.

Ako ste u trudnoći dobili između devet i trinaest kilograma, što je potpuno normalno, sigurno će vam biti potrebno nekoliko mjeseci da vratite staru kilažu. Ukoliko pak niste brinuli o kilogramima u trudnoći, taj proces može trajati mnogo duže, pa čak i godinu dana ili više.

Pored kilograma, u trudnoći se dobivaju i strije i celulit, pa je pored mršavljenja pitanje koje novopečene mame muči i kako ukloniti celulit. Da se dobiveni kilogrami u trudnoći ne bi lijepili za vas i godinama samo gomilali poslije porođaja, savjetuje se da se izgube u prvih godinu dana, a kako povratiti liniju nakon porođaja brzo i lako, saznajte u nastavku teksta.

Nemojte držati dijetu

Iako zvuči čudno, držanje dijete nakon porođaja može samo da vas skrene s puta do krajnjeg cilja, odnosno gubitka kilograma dobivenih u trudnoći. Naime, ako sebi uskratite hranu dok ste pod očekivanim stresom oko brige o djetetu, vrlo je izvjesno da ćete se ugojiti.

Također, dijeta bez ugljiko-hidrata, kojoj se okrenu mnoge mlade mame iz želje da brzo izgube kilograme, nije dobra, jer ne predstavlja zdrav i izbalansiran način prehrane, koji je porodiljama neophodan, pogotovo ukoliko doje.

Točno je da trudnoća mijenja tijelo i psihu, ali zaboravite na “efikasne i brze” dijete. Držite se dobro osmišljene i izbalansirane prehrane, koja svakako podrazumijeva voće i povrće, žitarice, mliječne proizvode sa niskim udjelom masti, proteine i manju količinu zdravih masnoća.

Kvalitetno mršavljenje čini dobar način prehrane, napravljen uz savjete nutricioniste. Bez obzira na to koliko kilograma želite da izgubite nakon porođaja, nemojte unositi ispod 1.800 kalorija dnevno, kako bi dijeta koje se pridržavate bila zdrava po vaš organizam.

Trening i fizička aktivnost su obavezni

Ishrana je važna, ali je ona samo osnova mršavljenja. Kako bi se lako povratila linija nakon porođaja, neophodno je pokrenuti se i postati fizički aktivan, jer su vježbe za zdravlje i sreću žena vrlo značajne.

Prvih nekoliko mjeseci sa bebom su uglavnom stresni za mame, ali već kada beba napuni nekoliko mjeseci, sve novopečene mame će biti u mogućnosti da se malo više posvete sebi.

Naime, trening tri puta nedjeljno možda zvuči nemoguće, ali zasigurno je da nije tako. Ako imate želju da povratite liniju nakon porođaja, uz motivaciju i dobar plan prehrane, ni vježbanje vam neće biti teško. Pored toga što možete da se odlučite za aerobne i vježbe snage, kako biste sagorjeli kalorije, a mišiće i kosti održali snažnima, najpovoljniji trening svakako je šetnja.

Uz duge šetnje s bebom u kolicima, sigurno vas neće gristi savjest što ste bebu ostavili s tatom ili bakom i dekom dok vi trenirate u nekoj teretani ili fitnes centru. Sem toga, šetnje i vježbanje uopće pomažu mladim mama i kod nesanice i oslobađanja od stresa.

Također, informišite se, jer brojne teretane imaju u ponudi vježbanje za mame i bebe, što je korisno i za vas i za dijete, ali i za vaš međuosobni odnos. Prije vježbanja obavezno se posavjetujte sa liječnikom, pogotovo ukoliko ste na svijet donijeli bebu carskim rezom.

Dovoljan unos tečnosti i san

Unos odgovarajuće količine tečnosti, posebno vode, tijekom dana spriječava dehidrataciju. Voda zatvara apetiti i čini vas sitijim, te se uglavnom manje jede ukoliko se dnevno unosi dosta tečnosti. Također, na taj način se ubrzava metabolizam, što je vrlo značajno u periodu nakon porođaja, kada mnoge mame žele da povrate svoju nekadašnju liniju.

Preporučuje se da odrasle osobe unose oko litar i pol tečnosti dnevno, idealno vode. Više se savjetuje onda kada su osobe fizički aktivne. Pored vode, odličan izbor su i čajevi bez dodatnih šećera, kao i svježe cijeđeni sokovi razrijeđeni vodom.

Iako se čini nemogućim da se odspava osam sati dnevno dok imate malu bebu koja se budi na dva sata kako bi jela, dajte sve od sebe da to ostvarite, jer ukoliko vam nedostaje sna, teško ćete doći do željenih rezultata i skinuti kilograme koji su višak.

Kada ste umorni, tijelo otpušta hormon stresa koji uzrokuje gojenje, dok iscrpljenost zbog manjka sna dovodi do toga da nemate volju za brigu o sebi, pa je manje vjerojatno da ćete se zdravo hraniti i imati snage za vježbanje.

Bez obzira na to kakvo ste tijelo imali prije trudnoće i kako trudnoća mijenja vaše tijelo, potpuno je normalno da odmah nakon porođaja imate primjetan stomak koji ne može preko noći da nestane. Uz strpljenje, volju, vjeru i želju, vrlo je lako povratiti liniju, a uz savjetovanje sa stručnjacima, isplanirajte zdrav put do željenog cilja i rezultati su zagarantirani.

Autor: Dragan Antić

Čuvarkuća na Facebooku


Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0