Kako se ispravno hraniti tijekom trudnoće?

Objavljeno 16.06.2014. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Čuvarkuća u suradnji s … U suradnji s Ledom donosimo vam potpuni trudnički popis za shopping, a ostale savjete za pravilnu prehranu prije i nakon trudnoće te kako bebe uvesti u svijet divnih i zdravih okusa, potražite u Ledo brošuri o zdravoj prehrani za mame i bebe.

Trudnice imaju vrlo kratak popis zabranjenih namirnica, a zabrane se uglavnom vežu uz zdravstvenu ispravnost i smanjenje rizika od probavnih poteškoća. Dopušteno je uživanje u svim omiljenim namirnicama i jelima, naravno, uz prave omjere poželjnih i onih malo manje poželjnih namirnica i jela. Ne treba posebno napominjati da prednost treba dati namirnicama poput ribe, žitarica, povrća i voća, a posebnu pažnju valja obratiti na veličinu porcija i učestalost obroka.

Valja imati na umu da ne postoje „savršene“ namirnice koje bi osigurale sve potrebne nutrijente za zdravu trudnoću. Stoga je raznolikost i brižno planiranje prehrane presudno za postizanje preporučenog unosa kalorija, bjelančevina, masti, vitamina, minerala i brojnih drugih tvari porijeklom iz hrane. Potpun Ledov vodič za zdravu prehranu potražite OVDJE.

Svaka trudnica koja planira odlazak u kupovinu namirnica na svoju listu treba uvrstiti sljedeće:

1. Brokula

Brokula je odličan izvor vitamina C i A te osobito folne kiseline prijeko potrebne za pravilan razvoj fetusa. Nadalje, sadrži značajne količine kalcija, a ističe se i sadržajem prehrambenih vlakana. U manjim količinama sadrži i magnezij te vitamin B6 i kalij. Brokula je također bo­gata snažnim fitokemikalijama antioksidativne aktivnosti, luteinom i zeaksantinom.

2. Grašak

Grašak obiluje vitaminima B skupine neophodnima za iskorištavanje energije iz hrane te je ujedno dobar izvor željeza. Također, obiluje vitaminom C koji poboljšava iskoristivost željeza te vitaminom K nužnim za pravilnu mineralizaciju kostiju. Vrlo je dobar izvor preh­rambenih vlakana, a u manjim količinama sadrži viamin A, magnezij, bakar, cink i kalij.

3. Bobičasto voće (borovnice, maline, ribiz, jagode…)

Svo bobičasto voće sadrži vitamine A i C, folnu kiselinu, željezo, kalij te prehrambena vlakna. Ipak njihov najveći adut je obilje antioksidansa, osobito antocijana iz skupine bio­flavonoida. Njihov antioksidativni potencijal je toliko velik da se bobičasto voće smatra supervoćem.

4. Muesli od cjelovitih žitarica

Visok udio prehrambenih vlakana, bogatstvo vitamina B skupine te željeza, magnezija i cinka kao i malo masnoća i obilje složenih ugljikohidrata čine muesli idealnim odabirom za doručak trudnica. Muesli su tim bolje ukoliko im je dodano i orašasto i/ili suho voće, a idealna su namirnica za obogaćivanje vitaminima, mineralima, probioticima i sl. toliko potrebnim za zdrav tijek i ishod trudnoće.

5. Jogurt

Osim što predstavlja odličan izvor kalcija neophodnog za zdravlje kostiju i zubi, sadrži i do­bre bakterije najčešće iz rodova: Lactobacillus i Bifidobacterium. Ove prijateljske bakterije ili popularno probiotici zaslužni su za niz zdravstvenih pogodnosti konzumacije jogurta za trudnice. Jogurt ujedno sadrži i visokokvalitetne proteine nužne za rast i razvoj fetusa.

6. Riba

Riba je izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina toliko bitnih za pravilan razvoj djeteta i zdrav tijek trudnoće. Ujedno predstavljaju odličan izvor antioksidansa selena, prijatelja zdravih kostiju kalcija, te vitamina D.

7. Jaja

Jaje je idealni izvor proteina jer sadrži sve esencijalne aminokiseline u pravim omjerima. Jaja su nadalje dobar izvor kolina, luteina, riboflavina (vitamina B2), folne kiseline, biotina, vitamina B12, vitamina D te vitamina E. Jaje je i važan izvor željeza budući da je željezo sadržano u njemu visoke bioraspoloživosti.

8. Orašasti plodovi (orasi, lješnjaci, bademi…)

Orašasti plodovi predstavljaju izvanredan izvor nezasićenih masnih kiselina osobito blagot­vornih omega - 3 masne kiseline te su ujedno bogati proteinima. U značajnim količinama sadrže i minerale - magnezij, krom, cink i željezo te vitamine - E vitamin i vitamine B sku­pine.

9. Ekstra djevičansko maslinovo ulje

Maslinovo ulje se odlikuje povoljnim profilom masnih kiselina koje sadrži, a najveći dio čini jednostruko nezasićena oleinska kiselina djelom zaslužna za njegovu laku probavljivost. Nutritivnoj vrijednosti maslinovog ulja pridonosi cijeli arsenal antioksidansa od kojih se osobito ističu vitamin E, fenoli i polifenoli, ali i klorofil i karotenoidi.

10. Med

Med će poslužiti kao odlična alternativa šećeru, a ujedno pružiti enzime, gotove sve vita­mine i minerale te antioksidanse. Med uspješno poboljšava rad svih organa, a zahvaljući snažnim antibakterijskim, antivirusnim i antimikotičkim svojstvima jača i imunitet.

Ostale korisne nutricionističke savjete potražite na Ledovim stranicama i posebno osmišljenoj brošuri sa savjetima o prehrani budućih majki, trudnica, rodilja te male djece.

Autor: Darija Vranešić-Bender

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Dopušteno je uživanje u svim omiljenim namirnicama i jelima, naravno, uz prave omjere poželjnih i onih malo manje poželjnih namirnica i jela.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing