Kiselo lužnata prehrana

Objavljeno 30.08.2014. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 7+

Zdravstvena slika vašeg organizma temelji se na ravnoteži kiseline i lužine. Nebrojeni izrazi kojima imenujemo bolesti zapravo nemaju nikakvog smisla. Važna je samo činjenica da se sve bolesti razvijaju zbog jednog jedinog uzroka - prevelike količine otpadnih kiselina koje nastaju u tkivima.

Nažalost, naš organizam funkcionira tako da otpadne kiseline koje ne može izlučiti, ponovno upija iz debelog crijeva, odakle ih preko jetara šalje natrag u krvotok i odlaže u tkivima. Odložene otpadne kiseline u tkivima određuju hoće li naš organizam biti zdrav ili bolestan!

Virusi, gljivice i bakterije u tijelu mogu preživjeti samo u kiselom okolišu. Ti se mikroorganizmi prehranjuju otpadnim kiselinama i svojim izlučevinama još više truju tijelo. Suvremen način života donio je prehranu s previše kiselina. Još jedna činjenica je bitna. Lužnate procese potiče i vaše dobro emocionalno, psihičko i fizičko stanje. Ako se dobro osjećate, jednostavno vas preplavljuju lužnati procesi.

Načinom života i prehranom možemo utjecati na kiselost odnosno lužnatost organizma. Alkalno, odnosno lužnato stanje, naše tijelo voli, ali kako samo jesti alkalnu hranu a ne unositi kisele namirnice? Važan je balans unosa alkalne hrane i kisele hrane ali uvijek treba voditi računa i o GI i GL hrane koju svakodnevno jedemo.

Kada unesemo kiselu namirnicu, odnosno nakon što takvu namirnicu probavimo, ona će ostaviti kiseli ostatak u tijelu te ako naša prehrana preferira prevelik unos kisele hrane dolazi do prevelikog nakupljanja ovih kiselih ostataka što uzrokuje stanje prekiselosti tijela, poznato pod nazivom acidoza.

Acidoza dugoročno usporava efikasan rad našega tijela uzrokujući manjak energije, lošiji zdravstveni profil i probleme sa prekomjernom težinom. Ono što je jako važno je gubitak esencijalnih minerala poput kalcija, magnezija, kalija i to zato što otpuštanjem baš ovih minerala tijelo pokušava neutralizirati višak kiselosti, odnosno uspostavlja zdravi pH balans koji  kako smo ranije naveli iznosi oko 7. Naši  unutarnji organi poput bubrega, pluća i adrenalnih žlijezda igraju važnu ulogu u održavanju zdrave razine pH tijela, te je stoga bitno da bi i oni zdravo funkcionirali da preferiramo unos alkalne hrane. Unoseći alkalne namirnice mi oslobađamo tijelo kiselih ostataka, te umjesto da troši energiju u eliminaciji tih ostataka, omogućavamo mu da radi ono za što je i stvoreno a to je da balansira našu tjelesnu težinu i da nas čini zdravijim i energičnijim što duže.

Hrana koja zakiseljuje tijelo

  • Rafinirani šećer i svi njegovi derivati. Od svih je najgori, jer nema bjelančevina, masti, vitamina ni minerala, samo rafinirane ugljikohidrate, koji škode gušterači. Njegov pH je 2,1 (veoma kiseo).   
  • Meso (sve vrste).
  • Proizvodi životinjskog porijekla ( osim životinjske krvi ) - mlijeko i sirevi  vrhnje, jogurt itd.
  • Gazirana pića jer su izrazito bogata fosforom, mineralom koji izaziva gubitak kalcija kada se uzima u većim količinama.
  • Ne više od tri kave na dan jer kava izaziva kiselost u tijelu pa čak neke statistike govore da bi često pijenje kave, više od tri na dan, moglo povećati pojavu osteoporoze čak 82 posto.
  • Rafinirana sol
  • Rafinirano brašno i svi  derivati kao što su tjestenina, torte, keksi itd.
  • Kruh, margarin,   Alkohol,  duhan...
  • Oprez i s tamnim čajevima.
  • Smanjite na minimum unos masne hrane.
  • Sva industrijski prerađena i konzervirana hrana, koja sadrži konzervanse, umjetne boje, arome, stabilizatore itd. 
  • Antibiotici i općenito svi lijekovi

Hrana koja alkalizira 

  • Sve sirovo povrće. Neko je kiselo po okusu, ali u tijelu se mijenja i postaje alkalno.
  • Voće. Sjetite se, limun unutar tijela ima veoma visok stupanj alkalnosti. (Nemojte da vas zavara njegov jako kiseli okus).  
  • Bademi. Vrlo su alkalni.
  • Integralne žitarice: jedina alkalizirajuća žitarica je proso. Sve su ostale žitarice lagano kisele, no idealna prehrana treba i određeni postotak kiselosti pa valja jesti i nešto žitarica. Sve žitarice moraju se jesti kuhane.
  • Med. Ima vrlo visoku alkalnost.
  • Klorofil. Zelene biljke sadrže klorofil koji je veoma alkalan.
  • Heljda – izvrsna zamjena za pšenicu i njene proizvode. Sadrži rutin koji nas energizira, izvrsna u tretmanu i preventivi krvo-žilnih bolesti, dobra za one kod kojih se lako stvara modrica kao i za žene koje imaju veći broj puknutih kapilara. Izvrstan izbor i za jutarnji kao i dnevni i večernji obrok.
  • Blitva, kupus, kiseli kupus. Imaju anti-virusno i anti-bakterijsko i anti-karcinogeno djelovanje. Mnogi od nas kada kuhaju baš ovu vrstu povrća će baciti vodu zbog ne baš ugodnog mirisa ali drugi puta kada ih budete kuhali ne bacajte vodu, iskoristite je za spravljanje umaka ili je najbolje popijte!
  • Dinja – izvrstan izvor vitamina A odnosno betakarotena, B1, B5, B6, C, E, kalija, biljnih vlakana, folne kiseline – te upravo ovakva kombinacija nutrienata ga čini idealnim da nas extra energizira. Dinja i to ponajbolje njegova cantaloupe vrsta je izvrstan antikoagulant odnosno razrjeđuje krv što umanjuje rizik od srčanog i moždanog udara koji su nažalost danas u porastu.
  • Lan  i laneno ulje, jedna  je od  top namirnica.Bogata liganima koji preveniraju karcinom dojke, uterusa, prostate. Bogatstvo esencijalnim masnim kiselinama i to omega 3 je čini idealnim kod detox program, idealno sredstvo protiv zatvora, umanjuje kolesterol te regulira krvni šećer. Izvrsni kao dio doručka, smoothiea, kruha, osobno ga uzimam kao dio moga doručka zajedno sa kurkumom.
  • Maslinovo ulje – tipično za naše podneblje. Bogato mononezasićenim masnim kiselinama, sadrži antioksidans vitamin E koji ne samo da umanjuje rizik od oštećenja i upale stanice već pomaže i kod valunga kod žena koje prolaze menopauzu. Polifenoli iz maslinovog ulja imaju antiupalno djelovanje te umanjuju simptome astme, osteoartritisa kao i reumatoidnog artritisa.
  • Voda. Važna je za proizvodnju kisika. Uvijek budite dobro hidrirani, pijte vode malim gutljajima tijekom cijelog dana.
  • Vježbanje. Vježbe pomažu održavati alkalnost organizma jer daju kisik cijelom tijelu. Sjedeći način života uništava život.

Izvor: www.ladylike.hr

Autor: Katarina Jelić

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing