Koje su gljive dobre za djecu?

Objavljeno 01.10.2012. | Dobna skupina: 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Glavna sezona gljive je kasno ljeto i jesen. Danas se uzgaja dosta vrsta: šampinjoni, bukovače, lisičarke, shitake. Ima zaista mnogo varijanti.

Šampinjoni
Najčešće se koriste u prehrani djece. Postoje bijeli i smeđi, koji imaju jači miris. Ugodnog su i blagog ukusa, koji se intenzivira kuhanjem. Često se pripremaju s drugim povrćem, a u kombinaciji s krumpirom ili punjene sirom - koriste se kao "apetizer", za poboljšanje apetita. Mogu se peći na roštilju. Na raspolaganju su čitave godine, a u hladnjaku se mogu čuvati do pet dana u originalnom pakiranju ili papirnoj vrećici. U prehranu dojenčadi se uvode nakon navršenih šest mjeseci. U jednom obroku se može dati četiri do šest šampinjona ili dve-tri žlice nasjeckanih.

Bukovače
Vrlo su ukusne, ugodnog mirisa. S obzirom na to da su bogate bjelančevinama, veoma su hranjive. Po hranjivosti su bliže zelenim mahunarkama nego mesu. Ove aromatične gljive djeluju antioksidantno i antialergijski.

Vrganji
Najpoznatije su šumske gljive Bogate su proteinima, nekim šećerima, mineralima i vitaminima, a koriste se za razna jela, priloge i salate. Sezona vrganja počinje krajem proljeća i traje do kraja jeseni.

Shitake
U kineskoj i japanskoj medicini se nekoliko tisuća godina koriste u terapiji prehlade i gripa, a imunoglukan - izoliran iz njih, direktno utječe na stimulaciju imunitetnog sustava.

Jedini su biljni prirodni izvor vitamina D.

Čuvanje i upotreba

Zbog visokog sadržaja vode, gjlive ne mogu dugo stajati. U hladnjaku opstaju do pet dana. Za duže stajanje, treba ih blanširati i zamrznuti, ali za razliku od drugog povrća - prije ponovne upotrebe ih ne treba odmrzavati, već ih spremati zamrznute.
Gljive se koriste svježe, sušene, konzervirane, marinirane. Dobro se kombiniraju s jelima od povrća, tijestom i rižom, ali i s mesnim jelima - dajući im specifičan ukus. Za to su zaslužna eterična ulja. Ona gljivama daju svojstven okus i miris, koje prilikom pripremanja treba sačuvati. Stoga začine treba koristiti umjereno, da ne bi potisnuli njihov okus.
Gljive se mogu koristiti u toplim i hladnim jelima, jednostavno spremljene i servirane za ručak, večeru ili užinu. Mogu se dodati juhama, salatama i sendvičima

Ideje za serviranje gljiva

* Poslužite ih s raznovrsnim povrćem ili umakom od povrća.
* Ispecite ih na roštilju i servirajte sa zelenom salatom i paradajzom.
* Dajte ih djetetu u kombinaciji s krem sirom.
* Za doručak napravite omlet sa šampinjonima i mozzarellom.
* Naribajte ih preko tijesta, pizze ili u salatu.
* Pomiješajte ih sa sitno sjeckanim češnjakom i majonezom, pa time premažite tost.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Iako imaju čvrstu strukturu, sadržaj vode u gljivama iznosi čak 80 do 90 posto. U njima se nalazi velika količina proteina, po sastavu sličnih onima iz graška i graha.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0