Mrkva - tko ju jede bolje vidi

Objavljeno 28.08.2015. | Dobna skupina: 0-1, 1-3, 3-7

Tko bar jednom od mame nije čuo da je mrkva zdrava za oči? I mama je bila u pravu. Vrlo uobičajena namirnica na stolovima i juhama riznica je vitamina i minerala, i veća nego li ste pretpostavljali.

Mrkva se po prvi puta spominje u pisanim dokumentima stare Grčke. Njenu snagu u pomoći u zdravlju poznavali su i stari Grci i Rimljani, a do danas nije ništa izgubila na svojoj reputaciji. Mrkva je bogata karotenodima, posebice dobro poznatim beta karotenom i alfa karotenom, no ne oskudijeva ni drugima, za koje neki znanstvenici smatraju da su čak i važniji za naše zdravlje. Uz provitamin A, koji nastaje iz beta karotena, mrkva sadrži i vitamine B1  vitamine B1, B2, C, D, E, H. Uz vitamine mrkva obiluje i mineralima, jodom, kalijem, kalcijem, željezom i bakrom.

Uz mrkvu se veže i jedna zanimljiva informacija, a ta je da je mrkva jedino povrće koje kuhanjem ne gubi na svojim hranjivim svojstvima, dapače ona se kuhanjem povećavaju. Mrkva je zdrava i svježa i kuhana, jedino se kuhanjem poveća iskoristivost nutrijenata, posebice provitamina A koji je topiv u ulju. Stoga, kako bi iskoristili što više karotenoida mrkvu konzumirajte uz dodatak ulja.

Mrkva je posve sigurna namirnica za vaše dijete, i kao takva često se je prvi izbor kada se započinje dohrana. Uz sigurnost, njezin slatki okus djeci izuzetno prija, a pomoći će i kod želučanih tegoba. Zbog izuzetne količine provitamina A mrkva je odličan saveznik u borbi protiv raznih malignih oboljenja, i da, mama je bila u pravu pomaže kod očuvanja vida!

Izvor: Bowden, Jonny (2007); The 150 Healthiest Foods on Earth, Fair Winds Press, Beverly, MA

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

5

Hipoalergena. Jedno od prvog povrća koje se uvodi u dohranu.
Ukupni dojam

5

UZ provitamin A, koji nastaje iz beta karotena, mrkva sadrži i vitamine B1 vitamine B1, B2, C, D, E, H.
Dostupnost

5

Dostupna je tijekom cijele godine.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing