"Na slovo, na slovo..." ili zašto je važno pričati

Objavljeno 29.08.2016. | Dobna skupina: 3-7, 7+

U ovom postu pozvat ću vas na razgovaranje s djetetom ali ne na razgovor zbog razgovora nego razgovor sa svrhom i razlogom.

Najvažnija zadaća učitelja u prvome razredu jest naučiti dijete čitati i pisati na hrvatskome jeziku i uvesti ga u upoznavanje strukture i osobine književnog teksta. Kako je već odavno dokazano da će dijete biti uspješnije u daljnjem školovanju što su mu čvršće postavljeni temelji početne pismenosti, nije zgorega da i vi malo pomognete u tom ostvaraju usmjerenim vježbama.

Oponašamo zvukove iz prirode – igramo se onomatopejom

U ovoj igri možete s djetetom provoditi dosta vremena u zgodnom nadmetanju oponašanja zvukova iz prirode od onih uobičajenih (puhanje vjetra, šuštanje lišća, mukanje krave, lavež psa.....) do onih koje su karakteristične samo za vašu bliže i daljnje životno okružje. Npr. Kako seka kaže kada tjera mačku?  Kako teta tjera koke? Kako lupa naš auto?  Kako susjed lupa štapom? Kako braco vozi auto?

Izreci riječ koja počinje glasom...

Igrajte igru Na slovo, na slovo. Sigurno se sjećate: Tko zna više riječi koje počinju glasom s?

Vrlo su popularne kartice sa crtežima raznih predmeta,pojava,životinja...  Igrajte se tako da zadate zadatak: Izdvoji sve kartice na kojima je sličica čiji naziv počinje slovom ......

Važno je vježbati snalaženje u prostoru te vidno i slušno zapamćivanje. Ove sposobnosti vrlo su važne da bi započeo i razvijao se napredak u početnom čitanju i pisanju.

Lijevo-desno

Dodirni lijevo uho, desnom rukom uhavati palac lijeve noge, dotakni lijevom rukom vrh nosa, desnom rukom počeši se po desnoj obrvi, lijevom rukom pokaži stablo, mahni dva puta desnom rukom, lijevom nogom zamahni prema naprijed...

Postavite nekoliko uporabnih predmeta (možda bi bilo dobro da su to predmeti koje će dijete uskoro svakodnevno koristiti u školi: bojica, šiljlo, gumica, pernica, flomaster...)

Složite tri predmeta pa tražite:

  • neka imenuje  predmet desno od, lijevo od, onaj koji je u sredini
  • neka stavi predmet desno od, lijevo od, neka stavi u sredinu...

Ovdje je važno da ste vi u istom položaju s djetetom, nemojte ga buniti zrcalnim gledanjem (vi s jedne, a dijete s druge strane stola i u sredini predmeti s kojima se igrate).  Njima su ti odnosi još uvijek dosta apstraktni (sjetite se sebe! ).

Složite nekoliko jednostavnih, djetetu bliskih predmeta. To mogu biti lego kocke, modeli geometrijskih tijela, igračke... Kada složite niz tražite da dijete nabroji dijelove tog niza. Neka odabere iste predmete iz niza i složi ih onako kako ste i vi. Naravno, vi ćete svoj niz zaštiti od pogleda.

Možete i iz zadanog niza maknuti jedan predmet pa tražiti od djeteta da vam kaže koji predmet nedostaje. Možete maknuti i sve predmete pa tražiti da ih dijete složi redoslijedom kojim su bili složeni.

Autor: Karmen Hlad

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Kako je već odavno dokazano da će dijete biti uspješnije u daljnjem školovanju što su mu čvršće postavljeni temelji početne pismenosti, nije zgorega da i roditelji malo pomognu vježbajući s djetetom.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0