Ne treba čekati osjećaj žeđi da bi se popila čaša vode

Objavljeno 09.07.2016. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Voda je najzastupljenija supstancija u ljudskom tijelu i izuzetno je važno da organizam svakodnevno snabdjevamo s dovoljno vode. Vodu treba piti u malim količinama tijekom cijeloga dana.

Naš nam mehanizam žeđi neće na vrijeme reći kada je vrijeme za piće. U trenutku kada osjetimo žeđ već smo lagano dehidrirani. 

Pogotovo kod djece osjet žeđi nije još dovoljno razvijen. Osim toga djeca su fizički aktivna i vrlo je važno pratiti koju količinu tekućine popiju.

Tijekom prvih šest mjeseci života, zdravoj dojenčadi na prsima ne treba dodatna voda, budući da majčino mlijeko osigurava odgovarajuću količinu tekućine. Dojenčetu koje uzima adaptirano mlijeko treba ponuditi dodatnu tekućinu u obliku prokuhane vode ili flaširane izvorske vode.

Od šestog mjeseca kad uz dojenje započne nadohrana djeteta bez obzira doji li majka dijete ili ne, obvezno se djetetu daje i voda i to iz čaše, posude prilagođene djetetu ili na žličicu.

Nudite djeci češće vodu, posebno u vrijeme velikih vrućina 

Potrebe za vodom variraju ovisno o temperaturi, tjelesnoj aktivnosti, tjelesnoj masi i dobi djeteta. Djeci od 1 do 6 godina treba od 1200 do 1600 ml vode. Dječija koža je tanja pa lakše gube vodu, a djeca se i puno  kreću, igraju se, aktivni su, trče, pa im se tijelo jače zagrijava, pojačano se znoje i potrebna je veća količina vode za termoregulaciju.

Također treba misliti na to da razigrano dijete često potiskuje osjećaj žeđi i nije raspoloženo napustiti igru kako bi popilo vode. Mlađa djeca ispod 12 godina ne mogu regulirati svoju tjelesnu temperaturu kao starija djeca i odrasli. Zato su naročito podložni povećanju temperature ako dehidriraju. U vrijeme velikih vrućina djetetu treba češće nuditi vodu.

Važnost hidracije očituje se kroz važnost funkcija koje voda ima u organizmu:

  • U slini i želučanim sokovima, pomaže pravilnu probavu hrane.
  • U krvi, pomaže transport nutrijenata i kisika prema svim stanicama organizma.
  • U tjelesnim tekućinama, pomaže u podmazivanju te održava elastičnost organa i tkiva.
  • U urinu, odnosi otpadne tvari izvan organizma.
  • U znoju, odvodi tjelesnu toplinu nagomilanu tijekom tjelovježbe.
  • Konzumiranje adekvatnih količina vode važno je i zbog održavanja zdrave kože.

Znakovi dehidracije pojavljuju se već pri minimalnom gubitku vode od 2posto, a oni su: žeđ, umor, nedostatak energije, usporenost, razdražljivost, lošija koncentracija, blaga dezorijentacija (kod starijih osoba). Suha usta posljednji su vanjski znak krajnje dehidracije.

Izvori: www.zdrav-zivot, uppt.hr

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

5

Mlađa djeca podložnija su povećanju temperature ako dehidriraju.

Napomena
Razigrano dijete često potiskuje osjećaj žeđi i nije raspoloženo napustiti igru kako bi popilo vode.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0