Plivanje - jedan od najkompletnijih oblika vježbanja

Objavljeno 16.07.2016. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Plivanje je gotovo jedina aktivnost za koju nema dobnog ograničenja i jedan od rijetkih sportova koji ne predstavlja gotovo nikakav napor za ligamente, hrskavicu te se preporučuje ljudima svih dobi.

Plivanje se smatra jednim od najkompletnijih oblika vježbanja. Razvija mišiće cijelog tijela, utječe pozitivno na dišni (respiratorni) i srčanokrvožilni (kardiovaskularni) sustav tj. poboljšava rad pluća i srca.
Plivanje je gotovo jedina aktivnost za koju nema dobnog ograničenja i jedan od rijetkih sportova koji ne predstavlja gotovo nikakav napor za ligamente, hrskavicu te se preporučuje ljudima svih dobi. 
Plivanje je jedina sportska aktivnost u koju je moguće uključiti dijete već od najranije dobi. Kretanje u vodi ima pozitivan učinak na dječji organizam u cijelosti, jer potiče pravilan tjelesni rast i razvoj, razvija bazičnu motoriku te doprinosi razvoju kognitivnih i konativnih sposobnosti.



Dobrobiti plivanja za djecu

SRČANOKRVOŽILNI SUSTAV
Tlak vode pozitivno utječe i na srčanokrvožilni sustav jer djeluje i na dijelove tijela koji su potopljeni u vodu te preko kože na vene. Pod utjecajem tog pritiska dotječe oko 20 posto više krvi u desni dio srca i preko pluća u lijevi dio srca. Tako se povećavaju i jačaju srčani mišići.

DIŠNI SUSTAV
Pritisak vode potiče dijete na snažnije disanje, što dovodi do jačanja međurebrenih mišića koji sudjeluju u disanju. Ubrzano disanje utječe na povećanje broja plućnih alveola, čime se povećava kapacitet pluća.

KOSTUR
Dječje intenzivno kretanje u vodi utječe na razvoj kostura, što za posljedicu ima intenzivni rast kostiju i njihovo dobro oblikovanje. Djetetu se i kralježnica počinje prije mijenjati iz okruglog u dvostruki S oblik i razvijati atletski kostur.

MIŠIĆI
Plivanjem se oblikuje i cjelokupan mišićni sustav. Ortopedi u tome vide osnovu za zdrav djetetov razvoj, bez lošeg držanja tijela. Gibanje u vodi omogućava ravnomjerno oblikovanje svih mišića, a posebno leđnih i ramenog pojasa, čime se stvara temelj za pravilno držanje.

TERMOREGULACIJA
Razlika između tjelesne i temperature vode poticaj je za uspostavljanje termoregulacije i otpornosti tijela. Redovitim se vježbanjem popravlja reakcija djetetove kože na hladno i sposobnost termoregulacije te jača imunitet. 

SIGURNOST
Utapanje je drugi vodeći uzrok smrti ljudi u dobi od 5 do 24 godina. Učeći svoje dijete kako pravilno plivati, ne samo da će postati bolji plivač nego će i steći vrijedno iskustvo i sigurnost u vodi. Takvo iskustvo uvelike smanjuje rizik od opasnosti ako vaše dijete slučajno padne u bazen koji nije pod nadzorom ili u uvjetima pojavljivanja jakih struja na moru ili rijeci.

Savjeti za početnike
Od najranijeg djetinjstva prakticirajte druženje sa svojim djetetom u vodi. Tjelesni kontakt roditelja i bebe u vodi djeluje na dijete umirujuće, sprečava strah i budi osjećaj zadovoljstva. Tako se postiže i razvija djetetovo povjerenje prema vodi. Dijete koje pliva ima bolji tek i mirno spava.
U dobi između treće i četvrte godine dijete je potpuno spremno za organizirani rad u grupi. Škola plivanja uključuje vježbe privikavanja na vodu, obuku neplivača te pravilno učenje tehnika plivanja. Već prepoznatljiv način rada s djecom i učenja plivanja kroz igru uz mnoštvo edukativnih rekvizita djeci će školicu plivanja učiniti zabavnim.
Maksimalno smanjite uporabu pomagala koja potiču dječju pasivnost u vodi (šlauh, bučice...). Umjesto toga djetetu dajte daščicu za plivanje, „zmijicu“ ili slično, što će ga potaknuti da koristi i napreže mišiće te istodobno svladava ravnotežu.
Iznimno je povoljno za dječje zdravlje i imunitet da prakticirate plivanje i u zimskom razdoblju.

Pripremila: Anita Vukušić Crevar, dipl.kineziolog

Autor: časopis Mama i Beba

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Ukupni dojam

5

Iznimno je povoljno za dječje zdravlje i imunitet da prakticirate plivanje i u zimskom razdoblju.

Napomena
Kretanje u vodi ima pozitivan učinak na dječji organizam u cijelosti, jer potiče pravilan tjelesni rast i razvoj, razvija bazičnu motoriku te doprinosi razvoju kognitivnih i konativnih sposobnosti.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0