Plivanje u trudnoći

Objavljeno 17.08.2016. | Dobna skupina: Prije poroda

Naš savjet je: ne odolijevajte, prepustite se i zaplivajte. Plivanje u trudnoći

U eri modernog načina života sve više žena pronalazi vrijeme za različite hobije koji uključuju tjelesnu aktivnost: aerobik, vožnja biciklom, fitness, tenis, badminton i sl., prema vlastitim mogućnostima ili jednostavno žive toliko užurbanim životom pa su trajno u pokretu. Zbog sve većeg broja radnih mjesta koja zahtijevaju dugotrajno sjedenje, tjelesna aktivnost se nameće kao potreba jer pruža ugodu i relaksaciju. I kad se najednom, planirano ili ne, nađu u „blaženom stanju“, navike je teško promijeniti i nameće se važno pitanje: smiju li nastaviti s tjelesnim aktivnostima i kako to utječe na bebu. I konačno, kako odoljeti najsunčanijem godišnjem dobu? Naš savjet je: ne odolijevajte, prepustite se i zaplivajte. Plivanje u trudnoći

Trudnoća donosi brojne promjene za organizam i većina njih se zbiva u prvih mjesec dana. Raste broj srčanih otkucaja, povećava se i volumen plazme i broj crvenih krvnih stanica te količina krvi koju srce u jednoj minuti preda organizmu. Umjerena tjelesna aktivnost se preporučuje jer može ublažiti neke simptome trudnoće, umanjiti stres, spriječiti nastanak gestacijskog (trudničkog) dijabetesa te pripremiti organizam za zahtjevni događaj – porod. Plivanje se drži odličnim izborom. U vodenom okruženju koje umanjuje gravitacijsku silu i na taj način djelomično štiti od ozljede, hidrostatski pritisak vode potiskuje krv iz tkiva u vensku cirkulaciju i povećava optok.

U ranoj trudnoći stil plivanja neka bude vaš izbor, dok se u drugom i trećem tromjesečju preporučuje prsni stil jer jača prsne i leđne mišiće. U tom je razdoblju općenito potrebno izbjegavati vježbanje, pa tako i plivanje, na leđima. Maternica, naime, svojom veličinom u tom položaju vrši pritisak na velike vene koje vode krv k srcu što može dovesti do slabije opskrbe kisikom i hranjivim tvarima i djeteta i majčinih vitalnih organa.

Za vrijeme tjelovježbe dolazi do povećanja tjelesne temperature. Ono je još naglašenije kod dugotrajnog vježbanja, dehidracije, za vrijeme vlažnog i pretoplog vremena. Tu je potreban oprez! Tjelesna temperatura koja prelazi 39°C u ranoj trudnoći može oštetiti razvoj zametka ili usporiti njegov rast u kasnijoj trudnoći. Voda je bolji vodič topline nego zrak što je još jedan plus plivanju. Plivanje u vodi uobičajene temperature dovodi do manjeg povećanja tjelesne temperature i nedvojbeno je najbolji izbor tjelovježbe za toplog vremena.

Ubrzo nakon početka tjelesne aktivnosti zamijetit ćete i bebinu reakciju. I beba će se početi intenzivnije kretati te će se povećati broj bebinih srčanih otkucaja. Plivanje u trudnoći

Imajte na umu da tjelesna aktivnost mora biti prilagođena „blaženom stanju“, a to znači ne preduga, ne preintenzivna, postupna i redovita (barem 3-4 puta tjedno). Vježbe koje zahtijevaju preveliku gibljivost trebalo bi izbjegavati kao i aktivnosti koje zahtijevaju skakanje i brze promjene položaja tijela. Bilo bi korisno za vrijeme vježbanja vršiti samokontrolu mjerenjem pulsa i praćenjem broja fetalnih pomaka. Ukoliko osjetite vrtoglavicu, lupanje srca, nedostatak zraka, bol, posebno u donjem dijelu trbuha, kontrakcije maternice, krvarenje ili gubitak plodne vode ili smanjenje broja fetalnih pokreta, treba prekinuti vježbanje i javiti se svom liječniku, ali treba naglasiti da su komplikacije rijetke ako se tjelesna aktivnost primjereno prilagodi situaciji. Plivanje u trudnoći

Trudnice koje imaju visoki krvni tlak, anemiju, bolest štitne žlijezde, dijabetes, nepravilne srčane otkucaje, prijevremeni porod u prijašnjim trudnoćama, prekomjernu ili premalu tjelesnu težinu ili su se i prije trudnoće malo kretale trebale bi se prije početka i odabira tjelovježbe savjetovati sa svojim liječnikom.

Stanja kao što je puknuće vodenjaka, višeplodne trudnoće, položaj posteljice preko ušća maternice, otvoreno ušće, pobačaji i prijevremeni porode te bolesti pluća, srca i krvožilnog sustava majke, zahtijevaju mirovanje te je time isključena svaka mogućnost tjelovježbe u trudnoći.

Ne zaboravite da tjelesna aktivnost zahtijeva dodatni unos energije. To ne znači da morate jesti „za dvoje“, ali sa sobom na plažu ponesite užinu i obavezno voćni napitak po izboru.

prof. dr. sc. Josip Djelmiš
Nikica Ljubas, dr. med.
www.maminosunce.hr

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing