Poremećaj pozornosti kod djece školske dobi

Objavljeno 28.09.2014. | Dobna skupina: 3-7, 7+

Poremećaj pozornosti problem je našeg vremena, ali se većini djece taj poremećaj pripisuje brzopleto, bez pomnog proučavanja.

Djeca koja imaju problem da se usredotoče, ne pokazuju zanimanje za školu ili ne napreduju, ne mogu se pridržavati pravila ili ometaju druge, brzo se nađu u ladici “poremećaja pozornosti“. Međutim, većina te djece na spada onamo. Pouzdana dijagnoza može se postaviti tek nakon pomnog proučavanja teškoća na temelju objektivnog ponašanja i međunarodno važećih kriterija.

Većini djece taj poremećaj se pripisuje brzopleto, bez pomnog proučavanja

Izdržljivost, strpljivost i bavljenje jednim predmetom postaju važni najkasnije do početka školovanja. Ako dijete ne može mirno sjediti i paziti na nastavi, reagira brzopleto i nepromišljeno i izbjegava školske obaveze, svi se žale na njega. To donosi ukore i neuspjeh i dijete pokazuje sve manje volje za školu,  sve češće pokušava ostati kod kuće, ujutro odugovlači s odijevanjem, dobiva napadaje bijesa kad mora u školu.

Odbojnost prema školi, sumnje u sebe i izostanci iz škole dovode do manjkavosti znanja, pogotovo u višim razredima kad su zahtjevi koji se postavljaju pred školarca sve veći. Sve to izaziva nove teškoće, pa je i inteligentnoj djeci sve teže uhvatiti korak na nastavi. Višegodišnji neuspjeh u školi ostavlja posljedice koje se više ne mogu jednostavno ispraviti, a nedostatak socijalnih sposobnosti te agresivnost i prevrtljivost brzo vode u društvenu izolaciju.

Nažalost, poremećaj pozornosti s vremenom ne nestaje sam od sebe.

U puberetu, životnom razdoblju u kojem se mladi u pravilu sve više sukobljavaju s roditeljima, mladi s poremećajem pozornosti imaju daleko konfliktniji odnos s roditeljima nego njihovi vršnjaci. Nedostatak povjerljivog kruga prijatelja i  druženje s problematičnim osobama ili skupinama ima za posljedicu ozbiljnije socijalne probleme.

Nažalost, poremećaj pozornosti s vremenom ne nestaje sam od sebe. Naprotiv, što se kasnije počinje liječiti to će imati više negativnih posljedica.

Što roditelji mogu učiniti?

Roditelji trebaju razumjeti teškoće djece s poremećajem pozornosti, donositi ispravne odluke i naučiti sami pružiti pomoć djetetu kada je to moguće. Isto tako  trebaju znati uočiti kada je potrebna pomoć drugih (savjetovanje, terapija).

Izvor: Neumorna djeca, bespomoćni roditelji, G.W. Lauth, P.F. Schlottke, K. Naumann

Autor: Čuvarkuća uredništvo

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

2

Većini djece taj poremećaj se pripisuje brzopleto, bez pomnog proučavanja.
Ukupni dojam

4

Pouzdana dijagnoza može se postaviti tek nakon pomnog proučavanja teškoća na temelju objektivnog ponašanja i međunarodno važećih kriterija.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0