Povratak u formu nakon porođaja

Objavljeno 05.12.2016. | Dobna skupina: 0-1

S vježbanjem možete započeti kada rane nakon poroda zacijele, dakle 2 do 3 tjedna nakon poroda. Započnite s Kegelovim vježbama a postupno pređite i na ostale vježbe.

Tijekom i neposredno nakon porođaja izgubit ćete oko 6 kg. Oko 2-3 kilograma izgubit ćete postupnim gubitkom tekućine koja je nakupljena tijekom trudnoće u vašem organizmu te smanjivanjem maternice na svoju prvotnu veličinu tijekom babinja (6 tjedana po porodu). Raznolika i uravnotežena prehrana te tjelovježba pomoći će vam da ostatak kilograma postupno izgubite te da se vratite u svoju formu prije porođaja. Za žene koje doje taj višak kilograma je dobro došao jer je za dojenje potrebna energija, a masno tkivo je njezin spremnik. Samim time, dojenje može pripomoći da se višak kilograma izgubi.

Redovito i raznoliko jedite, ne preskačući obroke. Izbjegavajte pretjerano masna jela i šećer. Pijte dovoljno tekućine.
Tjelovježba vam također pomaže, ali morate biti oprezni.

Najranije se može početi s vježbama međice – mišićnog dna zdjelice (Kegelove vježbe) koje savjetujemo svim ženama, posebno onima kod kojih se već tijekom trudnoće javilo nekontrolirano otjecanje mokraće prilikom nekog napora (kašljanje, kihanje...) te onih kod kojih je porođaj bio dugotrajan i težak. Tijekom trudnoće i porođaja mišići međice podnijeli su veliki napor što dovodi do njihovog opuštanja, a ukoliko je to opuštanje veliko može dovesti do nemogućnosti zadržavanja mokraće (inkontinencija).

S Kegelovim vježbama možete započeti kada rez od epiziotomije zacijeli i kad prestane vaginalno krvarenje, a to je oko 2 do 3 tjedna nakon porođaja. Vježbe se izvode tako da stisnete mišiće dna zdjelice, a to je kao da pokušavate zadržati mokrenje. Pri tome nemojte stezati trbušne mišiće. Stisnite mišiće oko 5-10 sekundi, a nakon toga slijedi pauza, toliko da se odmorite te ponovite. Dnevno provodite vježbe 5 puta s 10 serija stiskanja.


Tijekom  trudnoće trbušni mišići i koža trbuha se opuštaju, a nakon porođaja se spontano vraćaju u svoj prvotni položaj. S vježbama za trbušne mišiće nemojte krenuti prerano, jer prilikom izvođenja tih vježbi dolazi do porasta tlaka unutar trbušne šupljine što je dodatni pritisak na oslabljenu međicu.

Zato nakon poroda prvo krenite s vježbama za međicu, a tek nakon dva mjeseca s vježbama za trbušne mišiće. Možete provoditi jednostavne vježbe za jačanje trbušnih mišića, kao „vožnja biciklom", dizanje u „svijeću"...

Izvor: Mamino sunce - dr. Nataša Mihelčić Labura, specijalist ginekologije i opstetricije, dr. Zdravko Jeleković, specijalist ginekologije i opstetricije

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

5

Sve dok rana potpuno ne zacijeli izbjegavajte sve veće fizičke napore.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing