Prehrambene strategije u trudnoći

Objavljeno 13.11.2012. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Čuvarkuća u suradnji s … Trudnoća sa sobom nosi i neke neugodne tegobe koje mogu „zagorčati“ život trudnici. Najčešće je riječ o mučninama i povraćanju na početku trudnoće i konstipaciji i žgaravici pred sam kraj trudnoće, a uz malo prehrambenih trikova ove je tegobe moguće uvelike olakšati.

Punim želudcem protiv mučnine

Barem 70 posto trudnica pati od mučnine, povraćanja, umora i stresa. Sve te tegobe mogu se ublažiti pravilnim prehrambenim strategijama. Vrlo je važno osvijestiti da je trudnička mučnina jedina mučnina koja se može olakšati s punim želucem. Pridržavajte se sljedećih savjeta i bit će vam znatno lakše:

  • jedite i pijte polako
  • konzumirajte manje, ali učestale obroke svakih 2 do 3 sata
  • pijte hladne i nezaslađene napitke između obroka, radije nego uz obrok
  • dehidracija može izazvati mučninu, stoga vodite brigu o adekvatnom dnevnom unosu tekućine
  • birajte "suhu" i blagu hranu, bez intenzivnih mirisa i okusa
  • mnogim ženama pomaže grickanje suhih krekera ili dvopeka
  • uključite đumbir u prehranu ili ga tek stavite ‘’pod nos’’ kada nastupi mučnina
  • razmotrite uzimanje vitamina B6 u svrhu otklanjanja mučnina i povraćanja
  • u torbici nosite bombone od limuna i posegnite za njima ako osjetite mučninu
  • izbjegavajte češnjak, luk, citruse te ljutu i začinjenu hranu
  • izbjegavajte izrazito masnu i prženu hranu
  • izbjegavajte alkohol, kofein
  • izbjegavajte lijeganje nakon obroka

Manjim obrocima protiv žgaravice

Više od 50 posto trudnica pati od žgaravice u poodmakloj trudnoći kada fetus pritišće želudac prema gore. Pravilo manjih učestalih obroka zasigurno će pomoći kod ublažavanja žgaravice, kao i tradicionalni recept – bademi. Također, potrebno se pridržavati i ostalih uputa i savjeta o promjeni navika, a to su:

  • dnevni unos hrane raspodijeliti u više manjih obroka, najbolje 5-6 manjih obroka
  • piti adekvatne količine vode
  • jesti najmanje 2 sata prije odlaska na spavanje
  • povisiti uzglavlje u krevetu
  • ne konzumirati alkohol i kavu
  • smanjiti stres
  • izbjegavati veće tjelesne napore
  • nositi udobnu i dovoljno široku odjeću

Namirnice koje mogu pogoršati žgaravicu su: rajčice i proizvodi od rajčica, citrusno voće (limun, mandarina, naranča, grejp) i citrusni sokovi, luk i češnjak, paprika, feferoni, kava, jaki čajevi i proizvodi s kofeinom, pepermint, pržena hrana, začini (pogotovo čili, papar) i ocat i potrebno ih je izbjegavati.

Vlakna za konstipaciju

Konstipacija može uzrokovati mučninu i smanjiti apetit. Također, može uzrokovati loše raspoloženje i potištenost. Tijekom trudnoće izbjegava se korištenje laksativa, ukoliko to ne preporuči i ne nadzire liječnik, ali postoje male prehrambene stategije koje uvelike mogu pomoći:

  • Konzumirajte hranu bogatu neprobavljivim prehrambenim vlaknima. Vlaknima su posebno bogate mekinje, svježe voće i povrće. Posebno se preporučuju jabuke, kruške, repa, kupus, brokula, mahunarke, sjeme psilliuma, laneno sjeme i cjelovite žitarice.
  • Svakoga dana konzumiraj tebarem pet serviranja voća i povrća.
  • Pijte obilje tekućine, posebice vode. Voda je najbolji prirodni ‘omekšivač’ stolice, a ujedno prevenira konstipaciju (zatvor).
  • Dnevno uzimajte 1-2 žlice lanenog ulja ili lanenih sjemenki umiješanih u jogurt.
  • Jedite suhe šljive i pijte mineralnu vodu bogatu magnezijem.
  • Izbjegavajte cjelodnevni unos suhe hrane poput sendviča i industrijski prerađenih proizvoda.
  • Tijekom dana obavezno pojedite barem jedan kuhani obrok, a neka juhe čine nezaobilazan dio svakodnevnog jelovnika.
  • Bavite se umjerenom tjelovježbom.

Na Ledovoj web stranici www.ledo.hr nalazi se Vodič za pravilnu prehranu trudnica, dojilja i beba koji sadrži sve savjete na jednom mjestu.

Autor: Darija Vranešić-Bender

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Pročitajte malo prehrambenih trikova koje vam nudimo i sve ove je tegobe u trudnoći moguće uvelike olakšati.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0