Prehrana nakon poroda

Objavljeno 06.10.2014. | Dobna skupina: Prije poroda, 0-1

Prehrana nakon poroda jednako je važna kao i prehrana u trudnoći jer vaše tijelo mora zadovoljavati velike zahtjeve.

Prehrana bogata hranjivim tvarima neizostavna je pogotovo ako dojite, jer osim što morate zadovoljiti potrebe djeteta, važna je i za brz oporavak od poroda.

Obično su prvi tjedni nakon poroda stresni, jer osim što se oporavljate od samog poroda, prilagođavate se novim odgovornostima i novoj situaciju, malo spavate (zbog hranjenja djetea), iscrpljeni ste, itd.

Ukratko, malo ćete imati vremena za brigu o svojoj prehrani, no pokušajte zatražiti pomoć od obitelji ili neposredno prije poroda pripremite neke hranjive obroke, pa u krajnjem slučaju zamrznite i na taj si način olakšajte.

U svakom slučaju pokušajte unositi hranjive tvari koje su potrebne vama i bebi, a to su:

  • A vitamin - za jačanje djetetovog imuniteta te za razvoj osjetila (marelice, mrkva, špinat, maslac, sir, jaja, brokula)
  • B vitamini - potiču laktaciju i spriječavaju razinu šećera u krvi (meso peradi, mahunarke, povrće, jaja, mlijeko, cjelovite žitarice)
  • C vitamin - za stvaranje krvnih žila, kolagena i vezivnog tkiva potrebnog za zacjeljivanje rana, jačanje imunog sustava, bolju apsorpciju željeza (agrumi, crni ribiz, paprike, tamnozeleno povrće)
  • D vitamin - za bolju apsorpciju kalcija (smeđa riža, masna riba, jaja)
  • E vitamin - antioksidans za zaštitu i razvoj živaca i zacjeljivanje rana (avokado, orašasti plodovi, sjemenke, masline, kupine, smeđa riža)
  • K vitamin - za zgrušnjavanje krvi, budući da dijete još nije samo sposobno proizvoditi K vitamin, pa se oslanja na vaše zalihe (zeleno lisnato povrće, cvjetača, avokado)
  • kalcij - kako bi se nadoknadile zalihe potrošene za potrebe laktacije (mahunarke, cjelovite žitarice, orašasti plodovi, jogurt)
  • željezo - osobito je važno ako ste izgubili puno krvi tijekom poroda (perad, plava riba, suho voće, zeleno lisnato povrće)
  • cink - sprečava postpartalnu depresiju, važan za zacjeljivanje rane i proizvodnju hormona (crveno meso, meso peradi, morski plodovi, jaja, sir, kikiriki)

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

4

Pazite da prehrana sadržava tvari potrebne i vama i bebi.

Napomena
Obroke planirajte unaprijed kako biste uštedjeli na vremenu i osigurali uravnoteženu prehranu.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0