Prirodni izvori vitamina

Objavljeno 06.02.2014. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Čuvarkuća u suradnji s … Vitamini su ključni za zdrav rast i razvoj djece. Evo i prirodnih izvora u kojima se nalaze.

VITAMIN

NAJBOLJI BILJNI IZVORI

OSTALI IZVORI

Vitamin A

Ovo je vitamin važan za zdravlje očiju, kože; povećava imunitet, štiti od infekcija, smanjuje rizik od tumora

mrkva, zimska bundeva, drugo žuto i narančasto povrće, brokula, kelj i drugo zeleno lisnato povrće, nori alga jetra, žumanjak, mliječni proizvodi, riba

Vitamin B

Ovaj se vitamin naziva još tiamin, a neophodan je za metabolizam ugljikohidrata, funkcioniranje živčanog sustava te poticanje laktacije

cjelovite žitarice, mahunarke, povrće, sjemenke i orasi, morske alge (posebno nori i wakame)  

Vitamin B2

Ovaj se vitamin naziva još riboflavin, a neophodan je za metabolizam ugljikohidrata i bjelančevina te za zaštitu očiju i kože

cjelovite žitarice, mahunarke, zeleno lisnato povrće, nori i wakame alge jetra

Vitamin B3

Ovaj je vitamin neophodan za funkciju živčanog sustava te sintezu spolnih hormina

smokve, datulje, pšenične klice, nori i wakame alge, grašak, sjemenke, orasi riba i jaja

Vitamin B5

Neophodan je za mentalne funkcije, a sudjeluje i u stvaranju antitijela

žitarice, orašasti plodovi, zeleno lisnato povrće piletina, žumanjak, meso

Vitamin B6

Ovaj se vitamin naziva još i piridoksin, a sudjeluje u metabolizmu ugljikohidrata i bjelančevina

cjelovite žitarice, mahunarke, kupus, orasi, kelj i poriluk tuna, sardine, žutanjak, losos, pastrva

Vitamin B12

Ovaj vitamin sudjeluje u stvaranju crvenih krvnih zrnaca i živčanog tkiva

ponekad fermentirani proizvodi od soje kao što su miso, tamari, natto i tempeh sadrže ovaj vitamin, također i spirulina meso i mliječni proizvodi, riba i plodovi mora

Vitamin C

Sudjeluje u oblikovanju veznog tkiva, doprinosi zacjeljivanju rana i slomljenih kostiju; pomaže u stvaranju crvenih krvnih zrnaca; smanjuje rizik od tumora

brokula i drugo zeleno lisnato povrće, jagode, dinje i drugo svježe voće jaja, jetra

Vitamin D

Sudjeluje u apsorpciji kalcija koji je neophodan za stvaranje kostiju i zubi, štiti od rahitisa

  sunce, sardine, tuna, losos, masnoće iz riblje jetre

Vitamin E

Sprječava oksidaciju nezasićenih masnih kiselina, vitamina A i C, smanjuje kolesterol, jača potenciju, pomaže u liječenju tumora

zeleno lisnato povrće, nerafinirana biljna ulja, žitarice, mahunarke  

Vitamin K

Ovaj vitamin doprinosi normalizaciji krvne slike, a neophodan je i za funkciju jetre

zeleno lisnato povrće, zelena magma, alge riba, jogurt

Izvor: Jadranka Boban Pejić, "Za bebe i djecu", Planetopija, Zagreb

Autor: Čuvarkuća uredništvo

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing