Razvijanje bebinog osjećaja za sebe

Objavljeno 30.10.2016. | Dobna skupina: 0-1

Mnogobrojne interakcije bebe i roditelja pomažu da beba doživljavanjem sve većeg broja emocija vježba zajedno sva svoja osjetila i motoričke vještine. Ti osjećaji djeluju poput svojevrsno ljepila koje bebi pomaže spojiti mnoštvo vlastitih iskustava.

Bebin osjećaj za sebe je prisno vezan za trenutke dijeljenja uzajamne radosti i ushita. Njezini najsnažniji osjećaji sačuvani su za ljude koji je najviše vole. Posve je jasno da ona vašim zvukovima, mirisima, pogledima i ritmu daje prednost pred onima koje zamjećuje kod drugih. Vaše suosjećanje prema njoj i njezino prema vama pomoći će joj da nauči suosjećati s drugima. Beba uči da uzajamni osjećaji radosti, jednako kao i uznemirenosti,   predstavljaju sastavni dio specifično ljudskog suodnošenja koje se prilično razlikuje od svijeta nepokretnih fizičkih objekata. 

Bebin osjećaj za sebe nije više dio svih podražaja koji je okružuju, no nije još ni u punoj mjeri definiran On proizlazi iz uzajamnih osjećaja koje doživljava tijekom suodnošenja sa svojim najprisnijim skrbnicima. Bebin mogući smisao za dobro i loše također vuče korijene iz iskustvenog potencijala koji pruža uzajamno iskustvo humanosti.

Djeca koja su lišena intimnosti i uzajamnog oduševljenja s osobom koja brine za nju tijekom određenog vremenskog razdoblja često ne razviju brižnost i suosjećanje za druge. Ne iznenađuje da dojenčad i djeca koja su vođena od jedne obitelji skrbnika do druge često postaju asocijalna i povučena. 

U prezaposlenom vrtiću s manjkom osoblja mirna i nezahtjevna beba može ostati prepuštena sama sebi jer su odgajatelji često zaokupljeni zahtjevnijim bebama

Vrlo je lako na temelju svih ovih naznaka vidjeti zašto je njegovanje interakcije pune ljubavi tako važno. Ključno je držati to na umu dok se odabiru mogućnosti davanja djeteta na čuvanje. Većina dječjih vrtića nema osvješten odnos osoblje-dijete, stručna usavršavanja ili strukturu plaća koja bi podupirala stvaranje dugoročnih (višegodišnjih) odnosa između beba i njihovih skrbnika. U kasnijoj fazi djetetova razvoja grupni dnevni boravak u vrtiću može omogućiti razvoj određenih motoričkih i kognitivnih vještina, ali odvijanje prisnih emocionalnih interakcija tijekom "čarobnih trenutaka", jednako kao i onih ostalih priličnoje teško postići ako je odgajatelj odgovoran za četiri ili više beba. Nadalje, zbog slabih plaća i manjka stručnog usavršavanja u vrtiću se osoblje često mijenja a to rezultira time da bebe obično mijenjaju odgajatelja svake godine tijekom prelaska iz prostora za dojenčad do sobe za mališane. Toplina, privrženost i briga za tjelesne potrebe možda neće izostati, ali bebama je potrebno da tijekom cijelog dana provedu mnogo trenutaka u ophođenju punom ljubavi. Bebe također trebaju odnose koji će trajati godinama, a ne mjesecima.  Dobronamjerno bi osoblje moglo zaključiti da takva "dobra" beba prima i više nego dovoljno intimnosti kod kuće. Roditelji zaokupljeni grozničavim poslovnim rasporedom mogu jednako tako pretpostaviti da odgajatelji popunjavaju praznine u druženju.

Izvor: Razvoj zdravog uma, Stanley Greenspan, dr. med s NancyBreslau Lewis

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

5

Pokušajte vidjeti koja vrsta interakcije vašoj bebi donosi najveće zadovoljstvo.

Napomena
Neka beba shvati kako je u vašem odnosu izražavanje zadovoljstva, ljubavi, znatiželje te asertivnosti i ljutnje sasvim u redu.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0