Razvoj mašte kod djece

Objavljeno 04.08.2016. | Dobna skupina: 0-1, 1-3, 3-7, 7+

Čuvarkuća u suradnji s … mali kreativci logo Mašta je sposobnost stvaranja novih predodžbi neovisno o izravnim opažanjima.

Zato nije neobično što je jedan od najvećih umova 20. stoljeća,  Albert Einstein, tvrdio: „Mašta je važnija od znanja“.

Isto tako nije neobično što se sposobnost maštanja najčešće vezuje uz djecu. Što mislite zašto je to tako? Razlog je leži u njihovoj sposobnosti potpunog prepuštanja trenutku, posebno trenutku igre i kreativnog stvaranja. Igra i kreativnost omogućuju djeci da na neopterećen i prirodan način ruše sve granice nemogućega bez straha od pogreške. Jer svijet u kojemu su nove predodžbe dobrodošle, nema pravila koja bi se mogla prekršiti, a time ni pogriješiti.

Mala kreativka Nina (3) je na našoj prošloj vikend radionici, dok je oblikovala glinamol za zadanu aktivnost bila ponesena oblikom koji je glinamol slučajno zadobio. "Gle, napravila sam leteći auto!“. Nakon zadovoljnog usklika, Nina je bila spremna zaboraviti na auto i nastaviti dalje sa zadatkom. No, jednostavnom motivacijom tete Ivane nastavila je razrađivati priču oko svog letećeg auta:

Teta Ivana: "Što tvoj auto sve može raditi?"
Nina: "Moj leteći auto može letjeti jako daleko."
Teta Ivana: "A kamo leti?"
Nina: "Leti do oblaka i preko oblaka."
Teta Ivana: "A što kada preleti oblake?Ide negdje određeno ili jednostavno nastavi letjeti?"
Nina: "Tamo se zaustavi na Zlatikol."
Teta Ivana: "Što je to Zlatikol?"
Nina: "Zlatikol je veliko parkiralište na oblacima za leteće aute."
Teta Ivana: "Znači postoje i drugi leteći auti? Zašto se svi skupljaju na nebeskom parkiralištu?"
Nina: "Oni prenose snove do parkirališta i onda otvore svoja vrata."
Teta Ivana: "Što snovi onda rade kada ih auti prevezu do parkirališta?"
Nina: "Kada padne mrak snovi se spuštanu na zemlju i svi koji spavaju dobiju jedan san. Zato su nam potrebni leteći auti, bez njih ne možemo sanjati."

Ninin primjer pokazuje kako dijete od jednostavne vizualne asocijacije može razviti strukturiranu priču maštovitog sadržaja. No, što je najvažnije, u procesu razrade detalja postala je svjesna svojih kognitivnih sposobnosti te je kreativnim razmišljanjem povezala fragmente različitih ideja u cjelovitu priču.

Maštovite ideje lako se potiču u kreativnom procesu stvaranja (poput likovnih, dramskih, glazbenih aktivnosti) kao i u trenutku zaigranosti djeteta. U tako poticajnoj okolini, ideje često nastaju u spontanom i prirodnom trenutku te dijete nije uvijek u potpunosti svjesno svojih kognitivnih sposobnosti. Zbog toga je motivacija djeteta potrebna, da bi se potaknula dublja razrada maštovite ideje nastale u spontanom trenutku.

Donosimo nekoliko praktičnih savjeta kako motivirati dijete u maštovitom procesu razmišljanja:

  1. Postavljati jednostavna podpitanja koja potiču razradu priče – Tko? Gdje? Kako? Zašto?
  2. Potaknuti razradu detalja ideje s djetetu poznatim situacijama ili pojavama – Kreće li se tvoj čarobni stroj na kotačima ili nekako drukčije?
  3. Potaknuti proces asocijacija pomoću osjetilnih saznanja – Koje je boje i mirisa čarobni stroj? Kakve zvukove proizvodi?


Maštom dijete dolazi do ideja, a pomoću kreativnosti spaja te ideje u kompleksne cjeline.

Autor: Ivana Kragić

3 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Maštom dijete dolazi do ideja, a pomoću kreativnosti spaja te ideje u kompleksne cjeline.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing