Rekreacija je svuda oko nas, treba samo zakoračiti

Objavljeno 06.08.2016. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 1-3, 3-7, 7+

Razmišljate li o bavljenju nekim oblikom rekreacije? Kad shvatite da je rekreacija potreba, a ne obveza, tada ćete se već naći u situaciji da trčite, hodate, planinarite, plešete i slično.

Razmišljate li o bavljenju nekim oblikom rekreacije? Kad shvatite da je rekreacija potreba, a ne obveza, tada ćete se već naći u situaciji da trčite, hodate, planinarite, plešete i dr. Prekrasan je osjećaj kada učinite nešto za svoje tijelo i duh. Količina serotonina je na višoj razini, a poletnost i osmjeh na vašim licima je učestalija.

Redovno tjelesno vježbanje je kontinuirani kineziološki postupak tijekom cijele godine. Stoga, kako bi rekreacijski programi bili što kvalitetniji, izrađuju se na temelju motiva korisnika i na temelju utvrđenog inicijalnog zdravstvenog stanja.

Zadatak rekreacijskih programa je posvetiti veću pozornost svim populacijama, a naročito osobama sa zdravstvenim problemima (povišeni krvni tlak, šećer u krvi, bolesti lokomotornog sustava i dr.).

Kratkoročno, rekreacijski programi daju neposredno pozitivne učinke na zdravlje i tjelesnu kondiciju, a dugoročno se postiže ključni cilj, a on je samostalnost starijih osoba, njihova neovisnost o pomoći društva i rodbine, drugim riječima aktivno i zdravo starenje, a mlađim osobama omogućuje smanjenje zdravstvenih problema, jačanje otpornosti organizma, prevencija za određene bolesti, te sveukupni bolji zdravstveni status organizma.

Grad Zagreb kroz svoj Program javnih potreba u športu, a u sklopu Zagrebačkog saveza sportske rekreacije „Sport za sve“ nudi niz programa. „Sport za sve“ ima svoju dugogodišnju tradiciju u športskoj rekreaciji s Zagrepčanima svih dobnih skupina. Vježbanje se redovito odvija od 1950. godine. „Sport za sve“ je članica Zagrebačkog športskog saveza koja zadnjih godina prati potrebe rekreacije i njen razvoj u gradu. Članice Zagrebačkog saveza sportske rekreacije čine 14 društava za športsku rekreaciju koja imaju razne programe kao što su pilates, aerobik, zumba, breakdance, teretana, košarka, badminton i dr. Programe provode kvalificirani stručni kadrovi, profesori kineziologije.

Slijedeći program je redovno tjelesno vježbanje po gradskim četvrtima. Program se provodi u 17 gradskih četvrti, besplatan je i namijenjen je umirovljenicima, mladeži i populaciji srednje životne dobi. Za umirovljenike je predviđena korektivna gimnastika, a za mladež i srednju dob aerobik. Vježbe se provode 2 puta tjedno, a u rad programa uključeno je 17 kineziologa koji rade u 25 dvorana. Rekviziti koji se koriste su bućice, strunjače, lopte, gumene trake, štapovi i sl.

Raspored vježbanja spomenutih programa pogledajte na www.sportzasve-zagreb.hr .

Nadalje, postoji nekoliko cjelogodišnjih programa u organizaciji Zagrebačkog saveza sportske rekreacije, a to su:

1. CJELOGODIŠNJA AKCIJA „KRETANJEM DO ZDRAVLJA“ – NORDIJSKO HODANJE

Nordijsko hodanje (Nordic walking) je oblik vježbe koja pokreće Vaše tijelo kontroliranim i ritmičkim tempom, pri čemu se koristite posebnim štapovima koji Vam omogućavaju da postignete visok stupanj aerobne vježbe.

Nordijsko hodanje je steklo veliku popularnost zbog toga jer se ne vježba samo donji, već i gornji dio tijela. Na taj način tijelo sagorijeva 50 posto više kalorija.

Prednosti nordijskog hodanja su:

  • frekvencija rada srca je oko 5-17 otkucaja u minuti viša nego kod običnog hodanja,
  • troši se oko 400 kalorija na sat, dok kod običnog hodanja troši se oko 280 kalorija na sat,
  • povećava opću izdržljivost organizma,
  • štapovi pomažu kod ravnoteže na skliskim površinama,
  • povećava stabilnost i ravnotežu,
  • manji je pritisak na leđa i zglobove, te je i manja vjerojatnost ozljeđivanja.

Građani mogu hodati na četiri lokacije ili staze zdravlja svake subote od 9-11 sati:

  • jezero Jarun,
  • jezero Bundek,
  • park Maksimir,
  • park Tuškanac.

U akciju je uključeno oko 2000 građana. Svake subote osigurana su 2 stručna voditelja - kineziologa koji daju savjete o načinu hodanja i određuju tempo, te 40-tak nordijskih štapova po svakom mjestu. *

2. PLIVANJE

„NEDJELJNI PROGRAMI NA ZAGREBAČKIM BAZENIMA“, program se odvija na tri zagrebačka bazena i to ŠP Mladost, Utrine i ZP Mladost, a osnovni program je rekreacijsko plivanje, dodatni programi su aquaaerobic i fitnes. Raspored i vrijeme trajanja programa na bazenima pogledajte na www.sportzasve-zagreb.hr.

3. LJETNI PROGRAMI

Ljetni program podrazumijeva vježbanje na otvorenom i to na RŠC Jarun – malo jezero, na livadi pored betonskog igrališta. Namijenjen je svima onima koji već vježbaju, ali su im u ljetnim mjesecima zatvoreni prostori postali zagušljivi. Građani se mogu rekreirati uz aerobik programe i pilates.

Program se odvija na otvorenom prostoru kroz ljetne mjesece (7. i 8. mjesec) i besplatan je za korisnike.*

4. MANIFESTACIJE

OLIMPIJSKI FESTIVAL DJEČJIH VRTIĆA GRADA ZAGREBA

Hrvatski olimpijski odbor pokrenuo je organizaciju športskih natjecanja pod nazivom Olimpijski festival dječjih vrtića, a organizator natjecanja je Zagrebački savez sportske rekreacije «SPORT ZA SVE».

Šport počiva na etičkim principima i radosti koja proizlazi iz rezultata postignutog vlastitim naporima. Ovim projektom promiču se olimpijski ideali kao što su poštovanje pravila igre, poštovanje drugih natjecatelja, poštovanje službenih osoba koje su zadužene za provođenje pravila, fair play, samodisciplina, timski rad, samopoštovanje i odbacivanje nasilja.

Cilj projekta je promocija olimpizma, odgajanje djece putem športa i poticanje harmoničnog razvoja intelektualnih, psihičkih i fizičkih vrlina djeteta. Slogan Olimpijskog festivala dječjih vrtića glasi «I ja ću biti olimpijac».


Pravo na sudjelovanje ima svaki dječji vrtić registriran na području Grada Zagreba. Olimpijski festival dječjih vrtića organizira se na lokalnoj razini (natjecanja po gradskim četvrtima), finale grada Zagreba i finale Republike Hrvatske. Natjecateljsku ekipu koju predstavlja jedan dječji vrtić čini 40 natjecatelja od kojih je 20 djevojčica i 20 dječaka. Za djevojčice i dječake predviđene su discipline: mali nogomet, trčanje na 50 m, štafeta 4 x 25 m, skok s mjesta udalj i bacanje loptice u cilj. Finale dječje olimpijade se odvija prve srijede u mjesecu svibnju. Djeca se također natječu i sa svojim likovnim radovima na temu sporta.*

SVJETSKI DAN SPORTA

Nazvan je i Danom izazova (Challenge day - obilježava se zadnju srijedu u mjesecu svibnju).

Svjetska športska manifestacija u kojoj se gradovi iz različitih država natječu tko će atraktivnijim i bogatijim programom privući veći broj sudionika u odnosu na ukupnu populaciju toga grada.

Program je namijenjen svim dobnim uzrastima, od predškolaca do umirovljenika. Učinite nešto za svoj grad. Sudjelujte i pokažite da je Zagreb i u športskoj rekreaciji – europska metropola.

Svjetski dan športa najznačajnija je i najmasovnija međunarodna manifestacija športa i športske rekreacije. Zagreb svake godine sudjeluje u međunarodnoj konkurenciji nastojeći dokazati da u organizaciji i provedbi može biti bolji od grada s kojim se natječe.*

SVJETSKI DAN PJEŠAČENJA

Svjetski dan pješačenja, manifestacija koja se održava prema pravilima TAFISA „Sport za sve“ koja određuje termin obilježavanja Svjetskog dana pješačenja (prva nedjelja u listopadu), a obilježava se već 18. godinu za redom. Zagreb se od početka pridružio ovoj akciji koristeći se blizinom Medvednice. Organizirano je pješačenje građana do planinarskih domova i športsko-rekreativni i kulturno zabavni program koji čine ovu manifestaciju zanimljivom za sve dobne uzraste Zagrepčana.*

Nabrojala sam velik broj organiziranih rekreativnih programa, ukoliko nemate vremena uključiti se u navedene programe, a s obzirom da je Grad Zagreb bogat pješačkim stazama, riječnim nasipima, parkovima i lijepo uređenim kvartovima uvijek možete izdvojiti 30 do 45 minuta brze šetnje za sebe. Preporuka je svima Vama kojima je radno mjesto 3000-5000 m udaljeno od mjesta stanovanja prehodajte tu udaljenost. Nećete izgubiti previše vremena, a ostatak dana osjećat ćete se puno, puno bolje. Krenite u svijet rekreacije!

Izvor podataka: Zagrebački savez sportske rekreacije „Sport za sve“ www.sportzasve-zagreb.hr

Autor: Eleonora Čarapina

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Mlađim osobama vježbanje omogućuje smanjenje zdravstvenih problema, jačanje otpornosti organizma, prevencija za određene bolesti, te sveukupni bolji zdravstveni status organizma.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0