Riba na jelovniku najmanje dva puta tjedno

Objavljeno 24.06.2013. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda, 1-3, 3-7, 7+

Svaka osoba morala bi dva puta tjedno jesti ribu, od čega bi jedan obrok morale činiti ribe poput srdela, skuša, pastrve ili lososa jer sadrže najviše omega-3 masnih kiselina, nova je preporuka europskog kardiološkog udruženja poslana s konferencije EuroPrevent u Dublinu.

Kardiolozi preporučuju da se jedu ribe, a osobe koje ih ne vole trebale bi unositi oko jednog grama omege-3 u obliku kapsula.

Stručnjaci ističu da je omega-3 važna za ljudsko zdravlje zbog toga što pomaže u borbi protiv kardiovaskularnih bolesti, snaženju moždanih funkcija i jača imunitet.

Jesti ribu umjesto ribljih preparata zdravije je jer riba sadrži i druge tvari poput vitamina D, selena i joda

Kako odabrati ribu?

Ribu treba kupiti svježu jer njihov okus i hranjiva vrijednost ovise o tome kada su izvađene iz mora. Već po samom izgledu ribe možemo prepoznati i znati puno: što je riba starija to izgleda mutnije i mlohavije. Pri kupnji ribe treba obratiti pozornost na sljedeće:

  • Provjerite je li riba propisno rashlađena ili stavljena na led.
  • Svježa riba ima blag miris, dok stara miriše po amonijaku ili ustajalosti.
  • Ako svježu ribu pipnete prstom, na njoj neće ostati udubljenje.
  • Meso treba biti čvrsto i sjajno, bilo da je riba cijela ili u filetima.
  • Riba ne smije imati tamne rubove i ne smije biti smećkasta ili žućkasta.
  • Oči moraju biti bistre i malo izbuljene.
  • Škrge trebaju biti žarkocrvene i bez sluzi.
  • Ne kupujte smrznutu hranu ako je pakiranje otvoreno, poderano i izgužvano.

Stručnjaci savjetuju da se jede i bijela i plava riba, no važno je znati da plavu ribu ne bi trebalo zamrzavati jer se hrani planktonima i valja je jesti isključivo svježu. Stoga se savjetuju da se plava riba ne zamrzava, a ako se odlučite na to, važno je da se dobro očisti, kao uostalom i svaka riba. Istina smrznuto nikada ne može biti jednako kvalitetno kao neposredno ulovljena svježa riba, no ako pripremite i smrznutu organizam će profitirati.

Riba i djeca

Djeca već od vrtićke dobi mogu jesti provjerenu, te sanitarno i zdravstveno ispravnu ribu. Riba nema kolagena pa je lakoprobavljiv i prihvatljiv obrok za dijete, a s druge strane, hranjiva je i obiluje poželjnim hranjivim tvarima.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

3

Ako dijete ima jasne kliničke simptome koji ukazuju na alergiju (npr. ekcem), uvođenje ribe je bolje odložiti za kasnije razdoblje.

Napomena
Uvijek pažljivo očistite sve kosti prije nego djetetu poslužite ribu.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0