Savjeti za ublažavanje boli u leđima u trudnoći

Objavljeno 16.11.2014. | Dobna skupina: Još nema dijete, Prije poroda

Bol u leđima u trudnoći je posljedica priprema tijela trudnice za rađanje.

Radi se o tome da se inače čvrsti zglobovi zdjelice tijekom trudnoće počinju opuštati kako bi olakšali djetetov prolaz pri rođenju. Zbog toga, a i zbog većeg trbuha, tijelo gubi ravotežu, pa trudnica zabacuje ramena i izvija vrat. Zbog takvog trudničkog položaja koji karakteizira snažno izvijen donji dio leđa dolazi do napetosti leđnih mišića i javlja se bol.

Za izravnavanje kralježnice izvodite vježbu za zdjelicu

Kao i uvijek, najbolji pristup je prevencija. Ulazak u trudnoću s jakim trbušnim mišićima, dobrim držanjem i spretnom mehanikom tijela u velikoj će mjeri olakšati ovu tegobu. No, i u trudnoći nije prekasno početi sa vježbom za zdjelicu koja pomaže izravnavanju kralježnice.

Vježba za zdjelicu 

Ovu jednostavnu vježbu izvodite u stojećem položaju, oslonjena leđima na zid na sljedeći način: Udišite dok donji dio leđa pritišćete prema zidu. Izdišući izravnajte donji dio leđa, udahnite i opustite kralježnicu. Pomičite zdjelicu naprijed-natrag, održavajući kralježnicu ravnom.

Sjedite ispravno jer sjedenje više od bilo koje druge aktivnosti opterećuje kralježnicu.To znači da kad god je moguće sjedite na stolcu koji nudi odgovarajuću potporu s ravnim naslonom i čvrstim jastukom te rukonaslonima koje koristite kao oslonac pri ustajanju. Izbjegavajte položaj prekriženih nogu koji loše utječe na cirkulaciju, kad god je moguće sjedite tako da su vam noge u blago povišenom položaju.

Sjedenje više od bilo koje druge aktivnosti opterećuje kralježnicu

Spavajte na tvrdom madracu, a ujutro kad ustajete iz kreveta umjesto da se savijete u struku prvo spustite noge na pod. U budom stanju pomoći će ugodan položaj potpomognut dugačkim jastukom od najmanje 150 cm.

Pomoći će i da dobitak na težini zadržite unutar preporučenih parametara. Izbjegavajte duža razdoblja stajanja. Nemojte  nositi cipele s vrlo visokim petama niti cipele niskih potplata bez odgovarajuće potpore. Ako morate dignuti nešto teže nemojte to činiti naglo, ne naginjite se u struku nego u koljenima.

Naučite se opuštati. Dobro je pohađati tečaj joge za trudnice.

Za trenutačno ublažavanje boli u mišićima  može pomoći izmjena topline i hladnoće. Na bolnom mjestu držite ledeni oblog koji nakon 15 minuta zamijenite grijačem ili toplom (ali ne vrućom ) kupkom sljedećih 15 minuta. I ledeni oblog i grijač zamotajte ručnikom.

Izvor: Što očekivati u trudnoći, Heidi E. Murkoff, Arlene Eisenberg, Sandee E. Hathaway

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Sigurnost

5

Za izravnavanje kralježnice izvodite vježbu za zdjelicu.

Napomena
Sjedenje više od bilo koje druge aktivnosti opterećuje kralježnicu.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0