Specifične teškoće učenja

Objavljeno 12.07.2013. | Dobna skupina: 3-7, 7+

Čuvarkuća u suradnji s … erf logo manji Iako kod nas još nedovoljno prepoznat, pojam specifičnih teškoća učenja već je dugo prisutan kako u znanstvenom tako i u odgojno-obrazovnom radu. Prvi je puta uveden 1963. godine radi opisa teškoća i problema koje su neka djeca imala pri učenju.

Često dolazi do miješanja značenja dvaju termina – specifične teškoće učenja i teškoće učenja pa moramo istaknuti da je kod specifičnih teškoća učenja:

  • riječ o teškoći ili poremećaju u jednom ili više procesa u živčanome sustavu koji se odnose na psihološke procese uključene u primanje, razumijevanje, i/ili korištenje koncepata kroz verbalni kod (govoreni ili pisani) ili neverbalna značenja;

  • manifestacije su vidljive u jednom ili više područja: pažnji, shvaćanju, obradi, pamćenju, komunikaciji, čitanju, pisanju, računanju, koordinaciji, socijalnoj kompetenciji, emocionalnome sazrijevanju;

  • isključeni su problemi učenja koji su primarno rezultat vidnih, slušnih, motoričkih ili emocionalnih teškoća, intelektualnih teškoća, kulturalne ili socijalne depriviranosti.

Pod zajedničkim "kišobranom" ovog termina nalaze se:

  1. Disleksija/disgrafija

  2. Dispraksija

  3. Diskalkulija / poremećaj matematičkih sposobnosti

  4. ADHD/ADD

  5. Posebne jezične teškoće

Djeca sa specifičnim teškoćama učenja često su opisana kao lijena ili kao učenici koji se nedovoljno trude i često je teško razumijeti raskorak između njihovih npr. verbalnih sposobnosti i lošeg razumijevanja pročitanog. No, treba se zapamtiti da je svako dijete sa specifičnim teškoćama učenja jedinstvena individua čija obilježja čine "jače strane" i ograničenja.

Izvori: Lenček i sur. (2007), Specifične teškoće učenja: osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju, Magistra Iadertina, Vol. 2., 107-119

www.bdadyslexia.org.uk, British Dyslexia Association, srpanj, 2013.

Autorica: Maja Peretić, prof. logoped

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Ukupni dojam

5

Treba zapamtiti da je svako dijete sa specifičnim teškoćama učenja jedinstvena individua čija obilježja čine "jače strane" i ograničenja.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing