Vitamini i minerali potrebni svakom djetetu

Objavljeno 24.11.2016. | Dobna skupina: Prije poroda, 0-1

Saznajte koji su vitamini i minerali nužni za pravilan rast i razvoj djeteta te u kojim namirnicama ih možete pronaći?

VITAMIN A

Važan za rast i razvoj, zdravu kožu, caklinu zuba i dobar vid.

Nalazi se u sljedećim namirnicama: jetrica, mrkva, masna riba, slatki krumpir, tamnoteleno povrće, naranče, bundeva, rajčice, leća, potočarka, marelice i breskve, punomasno mlijeko i jaja, maslac i margarin.

VITAMINI B KOMPLEKS

Važan za rast i razvoj, pretvaranje hrane u energiju, zdrav živčani sustav kao i pomoć pri probavi. B grupa sadrži veliki broj vitamina. Neki se nalaze u mnogim namirnicama, ali samo ih jetrica i ekstrakt kvasca sadrže sve.

Nalaze se u sljedećim namirnicama: meso, jetrica, riba, mlijeko i jaja, integralne žitarice, pšenične klice, tamnozeleno povrće, krumpir, ekstrakt kvasca, orašidi, suhi grah, banane.

VITAMIN C

Potreban za rast i razvoj, zdrava tkiva i zacjeljivanje rana. Pomaže pri apsorbaciji željeza.

Nalazi se u: povrću kao što je brokula, prokulice, slatka paprika, špinat, cvjetača, voće kao što su naranče, i drugi agrumi, crni ribiz, dinja, papaja, jagode i rajčice.

VITAMIN D

Važan je za pravilno formiranje kosti, a djeluje zajedno s kalcijem. Ima ga malo u namirnicama, ali se pod utjecajem sunčeve svjetlosti stvara na koži.

Možete ga pronaći u: mesnoj ribi, jetrici, ulju, jajima, mliječnim proizvodima.

VITAMIN E

Važan je za sastav stanične građe, te pomaže tijelu pri stvaranju i održavanju crvenih krvnih stanica.

Nalazi se u: biljnom ulju, margarinu, pšeničnim klicama, orašidima.

VITAMIN K

Pomaže pri zgrušnjavanju krvi, održava kosti i nalazi se u crijevima. Ima ga u gotovo svim vrstama povrća i integralnim žitaricama.

KALCIJ

Kalcij je potreban za jake kosti, zdrave zube i rast

Možete ga pronaći u sljedećim namirnicama: mliječni proizvodi, sušeno voće, brokula, mahunarke.

ŽELJEZO

Željezo je potrebno za zdravu krvi i mišiće. Manjak željeza čest je problem, a dijete će se osjećati umorno i malaksalo.

Možete ga pronaći u sljedećim namirnicama: jetrica, crveno meso,masna riba, žumanjak, suho voće (pogotovo marelice), integralne žitarice, leća i suhi grah, zeleno lisnato povrće.

Izvor: Kuharica za bebe i djecu, Annabel Karmel

Autor: Čuvarkuća uredništvo

1 korisnik je označio ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Jedino raznolikom prehranom možete osigurati djeci potrebne vitamine i minerale!

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing