Vrijeme je za informacije!

Objavljeno 05.11.2012. | Dobna skupina: 7+

Čuvarkuća u suradnji s … Dva mjeseca prije kraja prvoga polugodišta sigurno imate iskustvo od najmanje dva dolaska na individualni razgovor.

I? Kakva su iskustva? Što bi svaka mama i svaki tata trebali znati? Vjerujem da ste termin razgovora donijeli zajednički na roditeljskom sastanku i da ste odredili pravila.

Individualni razgovori organiziraju se svakoga tjedna po jedan školski sat. To vrijeme trebamo zajednički iskoristiti na dobro djeteta o kojem se razgovara.

Što bi učitelj/ica trebali znati?

Svakako ono što je važno za događaje koji doprinose ili ne doprinose uspjehu djeteta. Učitelj/ica će vam reći sve što je dobro i upozoriti na ono što bi moglo biti bolje. Zajedno biste trebali dogovoriti kako rješavati nastale poteškoće te odrediti rokove za rješavanje. Tih se rokova treba pridržavati jer rješavanje poteškoća je zajednički zadatak i učitelja i roditelja. Naravno, ako je problem takve prirode da zahtijeva uvođenje  stručnjaka to ćemo prepustiti stručnoj pedagoškoj službi škole. Učitelji samo konstatiraju situaciju, uočavaju i predlažu. Nikako ne donosimo dijagnoze, to nije učiteljev posao. Mi možemo konstatirati da npr. dijete „ne čuje glasove u riječi“ ili da zrcalno piše, a ne uočava da je to pogrešno, uočavamo smetnje u govoru. Uočavamo i nemir koji dijete ne može kontrolirati, ustajanje sa stolca, spuštanje ispod stola, ispuštanje zvukova koji nisu primjereni, izostanak poštovanje pravila, izostanak interesa, nemogućnost komunikacije s vršnjacima.....sva ta ponašanja učitelj će uočiti i upozoriti na njih roditelje i stručnu službu škole. Zatim će zajednički krenuti u opservaciju i postavljanje dijagnoze od strane stručnjaka. 

Vrijeme informacija trebamo zajednički iskoristiti na dobro djeteta o kojem se razgovara.

Treba biti susretljiv i suradljiv roditelj. Ono što je izrečeno u razgovoru s učiteljima ostaje profesionalna tajna. O slučaju znaju samo osobe koje će biti u stručnom timu. Kada prihvatite uzajamno povjerenje onda će sve biti jednostavnije.

Vrijeme razgovora također je jako važno. Kada uđete u prostoriju sjetite se da ispred nje stoje i drugi roditelji i da je vrijeme ograničeno, a svi bi htjeli infromaciju. Ukoliko se radi o razgovoru koji bi mogao dulje trajati treba ga dogovoriti s učiteljem/icom u neko drugo vrijeme. Infromacije, u pravilu, ne bi trebale trajati dulje od nekoliko minuta. Odmjerite pa ako je potrebno, dogovorite sastanak.

I za kraj, nemojte na informacijama prepričavati svoje privatne obiteljske situacije ili situacije vezane za ostale obitelji iz odjela koje nemaju nikakve veze s uspjehom vašeg djeteta. Neka razgovor bude pripremljen i s  vaše strane kao što ga priprema i učitelj/ica.

Jednom mjesečno, zlatno je pravilo uspostave dobrog odnosa između obitelji i škole. Školi budite partner jer u njoj posjedujete najvrednije dionice – vaše dijete.

Autor: Karmen Hlad

2 korisnika je označilo ovu preporuku kao korisnu.

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Treba biti susretljiv i suradljiv roditelj. Ono što je izrečeno u razgovoru s učiteljima ostaje profesionalna tajna.

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0