Zašto dojenčad treba kalcij?

Objavljeno 19.01.2015. | Dobna skupina: 0-1, 1-3

Što je kalcij i zašto je važan za bebe, te koji su njegovi prirodni izvori.

Sjećate se kako su nam govorile naše mame? Moraš piti puno mlijeka da bi narastao zdrav i velik! I imale su pravo. Uz svo bogatsvo bjelančevina i ugljikohidrata, mlijeko je važan izvor vitamina i minerala, a posebno kalcija.

 Što je kalcij?

Kalcij je najzastupljeniji mineral u organizmu. Čak se 99 posto kalcija nalazi u kostima i zubima, neophodan je za njihovu izgradnju, sudjeluje u grušanje krvi, prijenosu živčanih impulsa te kontrakciji mišića.

 Najbolji izvor kalcija za dojenče je svakako majčino mlijeko, čiji je sastav za razliku od kravljeg mlijeka u potpunosti prilagođen razvoju bebe.

Prirodni izvori kalcija su: mlijeko i mliječni proizvodi, lisnato i zeleno povrće, soja, zob, sezam, grah, orasi, bademi, suhe šljive, banane, jestive kosti iz konzervirane ribe… 

Ako majka nije u mogućnosti dojiti ili nema dovoljno mlijeka jedina kvalitetna zamjena je adaptirano mlijeko koje je svojim sastavom prilagođeno sastavu majčinog mlijeka, kao i nutritivnim i energetskim potrebama dječjeg organizma.

Problemi s kalcijem

Nedostatak kalcija u ranom djetinjstvu može dovesti do rahitisa. Preporučeni dnevni unos kalcija za dojenčad do godine dana je 400 - 600 mg.

Za dobro iskorištavanje kalcija iz hrane, potreban je vitamin D, bez vitamina D tijelo apsorbira samo 15 posto kalcija unesenog u organizam, a ostatak se odmah izlučuje kroz bubrege i crijeva.

Vitamin D se stvara u koži pri izravnom izlaganju sunčevoj svjetlosti. Proizvedena količina ovisi o dobu dana, godišnjem dobu, zemljopisnoj širini i pigmentaciji kože. Da bi se zadovoljile potrebe tijela za vitaminom D, obično je dovoljno izložiti ruke i lice suncu na 10-15 minuta, dva do tri puta tjedno.

Prirodni izvori kalcija

Prirodni izvori kalcija su: mlijeko i mliječni proizvodi, lisnato i zeleno povrće, soja, zob, sezam, grah, orasi, bademi, suhe šljive, banane, jestive kosti iz konzervirane ribe… Mliječni proizvodi su najbolji izvor kalcija jer sadrže laktozu i kazein koji pomažu u apsorpciji kalcija dok oksalna kiselina, fitati i fosfati djeluju suprotno.

Uzimanje suplemenata (kalcijevih soli kao što su Ca-karbonat, Ca- citrat, Ca- laktat ili Ca- glukonat) kod dojenčadi prepisuje pedijatar na osnovu nalaza krvi.

Za Bebivita tim: dipl. ing. Tamara Nikolić

Autor: Bebivita Tim

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća ocjenjuje

Na ovome se mjestu nalaze sažeci preporuka uz ocjene uredništva ili stručnjaka.

Napomena
Čak se 99 posto kalcija nalazi u kostima i zubima, neophodan je za njihovu izgradnju, sudjeluje u grušanje krvi, prijenosu živčanih impulsa te kontrakciji mišića.

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0