Zašto su važni vrtići?

Objavljeno 05.09.2013. | Dobna skupina: 1-3, 3-7, 7+

Današnji ubrzani način života ne ostavlja roditeljima vremena da svojoj djeci osiguraju sve uvjete za igru i pravilan razvoj, što samo potvrđuje tvrdnju o velikom značaju dječjih vrtića i njihovoj nužnosti.

Veliki broj pedagoga i dječjih psihologa slaže se u stavu da je za formiranje osobnosti izrazito važno razdoblje od treće do sedme godine, jer je to vrijeme kada dijete najviše uči, usvaja i upija znanja oko sebe. Dijete u predškolskom uzrastu uči i stječe znanja isključivo svojim iskustvom.

Mnogi roditelji griješe u pokušajima da spriječe ili zaustave dječju igru, kako bi djecu nešto naučili ili u želji da djeci nametnu pravila npr. crtanja ili slikanja. Dijete je samo po sebi kreativno, jedinstveno i aktivno biće, a upravo ta njegova aktivna priroda vidi se kroz njegovu inicijativu, istraživanje i prije svega kroz igru.

Igra je poseban i osnovni oblik učenja djece predškolskog uzrasta. Za spontanu igru, djeci su potrebna znanja, doživljaji, dobri uzori, adekvatan i poticajan prostor, vrijeme, materijali i partneri za igru.

Današnji ubrzani način života ne ostavlja roditeljima vremena da svojoj djeci osiguraju sve uvjete za igru i pravilan razvoj, što samo potvrđuje tvrdnju o velikom značaju dječjih vrtića i njihovoj nužnosti.

Osim veoma značajne socijalizacije, djeca kroz boravak u vrtićima stječu brojna iskustva i znanja. Zapravo, dijete u vrtiću dolazi u odnose u kakvima, do stupanja u ustanovu, nije bilo. Stječe brojna iskustva, upoznaje nove osjećaje, od prvih simpatija i drugarstava, pa do prve ljubomore ili nesimpatije. Svi ti osjećaji, događaji, ugodni ili manje ugodni, imaju nemjerljiv značaj za dječji razvoj, sazrijevanje i socijalizaciju.

Značaj dječijih vrtića ogleda se i u tome što eventualni poremećaji u vrtiću neće ostati neprimjećeni. Roditelji, prirodno naklonjeni svojoj deci, vrlo često zanemaruju ili ne primjećuju prve znakove nepravilnog razvoja svog djeteta, pa im tako mogu promaknuti poremećaji u kretanju, u obavljanju fizioloških potreba i slično. Ipak, najčešći propusti koje roditelji naprave vezani su za razvoj govora kod djece. Često djeca ne govore pravilno uslijed oštećenja sluha, poremećaja artikulacije, nepravilno razvijenog govornog aparata, zbog poremećaja ritma, glasnosti, zbog različitih psiholoških (emocionalnih i intelektualnih), kao i sredinskih čimbenika. Pored ovih, česti su i poremećaji u misaonom (kognitivnom) razvoju i u emocionalnom razvoju.

Zbog ovih i mnogih drugih razloga, među koje spadaju prije svega odgoj i obrazovanje, veoma je značajno da djeca pohađaju dječje vrtiće. Odgajatelji će sigurno primjetiti i u suradnji sa stručnim suradnicima i samim roditeljima, raditi na otklanjanju svake vrste poremećaja kod djece.

S druge strane, dijete najbolje uči u grupi, raste, razvija se, spoznaje sa svojim vršnjacima, kao društveno biće osjeća se članom grupe, odnosno socijalizira, uči o prijateljstvu i svim onim osjećajima i situacijama koje ne može upoznati kod kuće.

Autor: Čuvarkuća uredništvo

Registriraj se ili se prijavi i reci nam je li ti ova preporuka bila korisna!

Čuvarkuća preporučuje

Pogledaj i ovo!

Čuvarkuća na Facebooku

Još iz ove kategorije

marketing

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0