Zvukoterapija za djecu
Mnogi oduševljeni roditelji izvijestili su nas o pozitivnim učincima zvučnih zdjela na njihovu djecu.
Tibetanske ili zvučne zdjele
izrađene su od 12 vrsta metala i ručno kovane prema
tradicionalnoj recepturi od strane majstora čije se umijeće
generacijama čuvalo i prenosilo s koljena na koljeno. Osobno
odabrane i testirane, ove zdjele namjenjene su za primjenu u
terapeutskoj praksi iscjeljivanja zvukom, za zvučne masaže i
meditaciju.
Većina djece očarana je zvukovima zvučnih zdjela. One obogaćuju dječju igre, maštu i kreativnost. Djeca rođena uz njihov zvuk, kasnije za njih pokazuju veliku ljubav. Izgled i zvuk zvučnih zdjela pobuđuju želju da ih se dotakne i sluša. One su poziv na igru. Djeca uče zapažati zvukove u okolini, bilo da je riječ o glazbi, zvuku kiše, vjetru ili o nametljivoj buci hladnjaka. Razvijaju slušnu znatiželju i osjetljivost. Zvučne zdjele uče ih da je tišina ispunjena zvukom i da zvuk ponovo postaje tišina.
Iskušavanjem kvalitete zvuka interakcija sa zvukom postaje za djecu važno iskustvo.
Eksperimentalne i edukativne igre sa zvučnim zdjelama
Kada planirate kupiti zvučnu zdjelu za svoju djecu (ili, ako ste učitelj, za djecu u razredu), dobro ih je pripremiti kako bi je poštovali i doživjeli kao nešto dragocjeno.
Na primjer, poučno je kada djeca dodiruju zvučnu zdjelu u vreći i pogađaju što je to. Konačno, otkrijete im tajnu. Izvadite iz vreće sjajnu zvučnu zdjelu i pokažite im. Pitajte ih znaju li čemu ona služi. Djeca će vam davati različite odgovore i počet će s njom eksperimentirati. Pojavit će se različiti zvukovi ovisno o tomu kako su ju držali i ozvučivali. Neki zvukovi će brzo utihnuti, a drugi će rezonirati duže. Zvukovi mogu biti glasni ili tihi, olujni ili nježni, melodiozni ili tanani. Igrajući se, djeca istražuju različite načine stvaranja zvukova.
Što djecu povezuje djecu sa zvukom - "usidrivanje" pozitivnih iskustava u dječjoj memoriji
Sada možete s djecom razgovarati o tomu kako doživljavaju pojedine zvukove. Na primjer: "Što osjećaš kada čuješ glasne ili nemirne zvukove koji se ponavljaju?" Djeca će to obično povezati s negativnim iskustvima.
Potaknite djecu neka o tom
iskustvu crtaju, slikaju ili pišu. Poslije možete napraviti mali
„ritual" i uništiti crteže i papiriće s negativnim asocijacijama
koje time simbolički prestaju postojati.
Nakon toga, kreirajte nježne, tihe zvukove i pitajte djecu što osjećaju kada ih čuju.
Ovaj put, djeca će se prisjećati nekog pozitivnog, veselog ili harmoničnog događaja. Zamolite ih neka to svoje iskustvo nacrtaju ili o njemu izrade kolaž. Kada je slika dovršena, možete ju izvjesiti na zid kao dnevni podsjetnik na lijepa iskustva i doživljaje. Starija djeca isto tako mogu zapisati svoje misli i sjećanja na te vesele događaje. Taj tekst mogu kao podsjetnik nositi u džepu svojih hlača.
Postupak sa zvučnim zdjelama može postati svakodnevni ritual.
Postupak sa zvučnim zdjelama može postati svakodnevni ritual: djeca nekoliko minuta slušaju zvukove zvučnih zdjela. Njihova mašta zadržava se na tom zvuku i kolažu. Zvuk budi sjećanja na sretne događaje i djeca ponovno proživljavaju pozitivne osjećaje vezane uz te uspomene. Ovi sretni osjećaji "usidruju" se duboko u podsvijest djece, kao dio njihovog životnog iskustva.
Bilo bi dobro da svakodnevno izaberete jedan lijepi događaj i povezete ga sa zvukom. Neka vas pomisao na to prati tijekom dana, kao podsjetnik. Misao može biti: "Ja sam sretan jer sam naučio nešto novo", ili "učenje je zabavno", ili "ja uvijek napravim domaću zadaću odmah nakon škole". Nema granica vašoj maštovitosti o tomu kako primjenjivati zvučne zdjele u svakodnevnom životu djece. Roditelji i učitelji oduševljeno su nam javljali kako su zvučne zdjele, u radu s djecom, poboljšale ne samo kreativnost djece, nego i njihovu vlastitu, kreativnost.
Izvor: Peter Hess Akademie Kroatien